خبرهای داغ:
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی:
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای برگزاری پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۵۸۲۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

ب گزارش خبرگازاری بسیج از آذربایجان شرقی، اسد فلاح، با تاکید بر ضرورت انتشار فراخوان پنجمین جشنواره استانی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، گفت: با استقرار و فعالیت دبیرخانه دائمی جشنواره مطبوعات و نیز با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تحقق این مطالبه عمومی جامعه رسانه ای آذربایجان شرقی پیگیری و در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی افزود: تکالیف اساسنامه ای خانه مطبوعات بویژه در ارتباط با استعدادیابی و حمایت از نیروهای مستعد، تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی - آموزشی در جهت توسعه کیفی رسانه های استان و حرکت با برنامه در راستای توسعه فضای سالم رسانه‌ای، بطور مستمر و یا به واسطه برگزاری رویدادهای مناسبتی پیگیری شده است.

فلاح، مطبوعات و مراکز خبری استانی را از جمله موثرترین عوامل رشد فرهنگ عمومی عنوان کرد و ادامه داد: نقش و رسالت مطبوعات و رسانه ها در رشد و ارتقای حوزه های مختلف بویژه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حائزاهمیت بوده و هست.

وی، اضافه کرد: در عصری که رسانه های گروهی، کاربردی ترین ابزار جوامع برای تولید و انتقال اطلاعات قلمداد می شوند، نقش مهم رسانه های محلی به عنوان بازتاب دهنده رویدادها و مشکلات منطقه ای در جهت دهی نیروها و برنامه ریزی برای رفع نارسائی ها و توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست.

عضو هیئت مدیره و رئیس خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی، با تاکید بر ضرورت نشر کتاب و مجلد آثار منتخب و برگزیده جشنواره آتی مطبوعات استانی، افزود: تداوم برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، گام مهمی در حمایت و تشویق اصحاب مطبوعات و فعالان رسانه ای استان خواهد بود.

اسد فلاح همچنین از ویژه برنامه های خانه مطبوعات و رسانه های استان در خصوص ایفای نقش و ماموریت رسانه ها در راستای تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید خبر داد و خاطرنشان کرد: مطبوعات و بالاخص رسانه های فعال در فضای مجازی، می توانند سهم و جایگاه خود را برای ایجاد فرصت های شغلی و رونق تولید ملی بازتعریف کنند.

عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی ضمن اشاره به گسترش تعاملات این تشکل جامع رسانه ای با دستگاه های اجرائی و خدمات رسان، از مدیرکل و مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان جهت اعمال همکاری های مشترک برای تحقق ایده برگزاری جشنواره و یا همایش " بیمه و رسانه " در راستای تجلیل از نویسندگان و پدیدآورندگان آثار فاخر قلمی و تصویری، قدردانی کرد.

ارسال نظرات