خبرهای داغ:
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها گفت: جبران تقصیر و گناهان گذشته یکی از اساسی‌ترین توصیه‌های امام رضا علیه‌السلام در ایام ماه مبارک رمضان است؛ رمضان ماه عبودیت است و مؤمن برای تدارک عبودیت باید تدارک تقصیر گذشته کند.
کد خبر: ۹۱۳۶۰۱۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی امروز در برنامه سحرگهان حرم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، به توصیف ماه مبارک رمضان پرداخت و عنوان کرد: رسول اکرم (ص) در توصیف این ماه مبارک فرمود: ه‌اند: «إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللهِ بِالْبَرَکَةِ وَالرَّحْمَةِ وَالْمَغْفِرَةِ»؛ اى مردم! همانا ماه خدا، همراه با برکت و رحمت و آمرزش به شما روى آورده است.

وی ماه رمضان را ماه کریم و کریمان توصیف کرد و گفت: یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های کریم بخشش قبل از درخواست است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به بیان برخی از توصیه‌های ائمه اطهار نسبت به وظایف مؤمن در ماه رمضان پرداخت و گفت: جبران تقصیر و گناهان گذشته یکی از اساسی‌ترین توصیه‌های امام رضا علیه‌السلام در ایام ماه مبارک رمضان است؛ رمضان ماه عبودیت است و مؤمن برای تدارک عبودیت باید تدارک تقصیر گذشته کند.

حجت‌الاسلام مؤمنی استغفار را یکی دیگر از توصیه‌های امام رضا علیه‌السلام دانست و عنوان کرد: ادای امانت و حقوق و دیون دیگران از دیگر توصیه‌های مهم امام رضا علیه‌السلام به مؤمن است؛ مؤمن باید بداند که عبودیت مقتضای تدارک حقوقی است که از سوی بندگان بر عهده اوست.

وی ترک گناه در حوزه عادات را از دیگر توصیه‌های امام رضا علیه‌السلام در ماه رمضان عنوان کرد و گفت: گناه‌های چشم، زبان و گوش به‌عنوان گناه‌های حوزه عادت‌های عمومی مطرح می‌شود و باید از انجام این گناهان در ماه رمضان پرهیز کرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها هدف از اقامه مستحبات را یاد خدا توصیف کرد و افزود: گرسنگی رمضان یاد گرسنگان را در وجدان مؤمن زنده می‌کند؛ این در حالی است که هرگونه انفاق رمضانی باید با حفظ حدود کرامت مؤمن انجام شود.
ارسال نظرات