مسئول بسیج سازندگی تصریح کرد :  اردوهای جهادی موضوع مهمی در بسیج سازندگی هستند که به تناسب و تخصص اقشار مختلف دسته بندی می شوند که در مدت ۳ تا ۵ سال در منطقه هدف  فعالیت کنند.
کد خبر: ۹۱۳۶۰۵۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، معاون هماهنگ کننده و جمعین مسئولین سپاه ثارالله به مناسبت هفته بسیج سازندگی با نماینده ولی فقیه در استان کرمان دیدار کردند.

در این دیدار سرهنگ حجت الله پاداش اظهار داشت : بسیج سازندگی در ۴ محور خدمات رسانی، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و حوادث غیر مترقبه فعالیت می کند.

مسئول بسیج سازندگی تصریح کرد : اردوهای جهادی موضوع مهمی در بسیج سازندگی هستند که به تناسب و تخصص اقشار مختلف دسته بندی می شوند که در مدت ۳ تا ۵ سال در منطقه هدف فعالیت کنند.

پاداش ادامه داد: در اردوهای جهادی دانشجویی و طلاب هم ۵ هزار و ۷۱۰ نفر طی مدت ۱۰ روز خدمات مختلفی ارائه دادند و در بسیج مساجد و محلات و دانش آموزی ۱۰ روزه، ۱۳ هزار و ۹۴۹ نفر، هفت روزه متخصصین ۳ هزار و ۴۲۰ نفر و یک روزه حلقه های صالحین هم ۱۲ هزار و ۵۸۱ نفر بکارگیری شدند.

 

وی به ارائه خدمت توسط ۱۸۰ تیم پزشکی، ۱۶۲ شبکه بسیج همگام با کشاورز برای کمک به مدرنیته کردن کشاورزی، برگزاری دو مجمع جهادی، اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در ۱۰ مسجد هم اشاره و تصریح کرد: در بخش اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی نیز حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار سپاه گذاشته که قریب ۴۰۰واحد اقتصادمقاومتی راه اندازی شده است.

 

پاداش گفت : ۱۰ طرح بزرگ از صندوق توسعه ملی اشتغال روستایی و جذب بیش از سه میلیارد تاکنون، برپایی ۱۷ نمایشگاه اقتصادمقاومتی در سطح استان در زمینه محرومیت زدایی، قرارداد ۷۴۶ واحدی برای مددجویان کمیته امداد که ۵۰۰ واحد آن در دست اقدام است، پروژه های آب رسانی، ساخت مسجد و حسینه و...فعالیت در حاشیه شهر کرمان را از دیگر فعالیت های قابل ذکر فهرست کرد.

 

وی افزود: در سال جاری ۱۲۲۰ پروژه در استان از مجموع ۴۰ هزار پروژه بسیج تعریف شده که اقدام خوبی است و عملیات ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی نیز در دست اقدام است.

 

پاداش خاطر نشان کرد : بسیج سازندگی فعالیت های زیادی در بحث سیل های اخیر انجام داده و همچنین توسط امکانات و بچه های سپاه چند اکیپ برای مقابله با هجوم ملخها به جنوب استان اعزام شده که ۱۹ هزار هکتار از اراضی را سم پاشی کرده اند .

 

 

ارسال نظرات