استاندار مرکزی تأکید کرد:

خسارت بیش از 370 میلیارد تومان کشاورزی استان در اثر سرمازدگی

آقازاده با بیان اینکه سرمازدگی بیش از 370 میلیارد تومان به کشاورزی استان مرکزی خسارت وارد کرده است گفت: سرمازدگی در استان خسارات زیادی را به استان و برخی از شهرهای کشور وارد کرده است.
کد خبر: ۹۱۳۶۳۲۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سید علی آقازاده استاندار مرکزی در کارگروه بازسازی مناطق سیل زده با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار واحد مسکونی در استان مرکزی خسارت دیده است گفت: این رقم از خسارات متأسفانه بسیار زیاد است و اصلا قابل پیش بینی نبود.

وی با بیان اینکه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده به فرماندهی وزیر کشور دو هفته کار خود را شروع کرده است افزود: سیاست کلان دولت استفاده از تسهیلات بانکی و کمک های بلا عوض است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه 200 هزار تن فولاد برای بازسازی ساختمان های سیل زده در کشور نیاز است بیان داشت: استان مرکزی از دو جهت سیل و سرما زدگی خسارات فراوانی دیده است و نیاز است اعتبار مطلوبی برای جبران خسارات در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه 23 استان در کشور آسیب جدی در حوزه های زیر ساختی دیده اند عنوان کرد: 200 هزار واحد مسکونی و غیر مسکونی در استان های کشور تخریب شده اند.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه ضمن اینکه توجه جدی باید به زیرساخت ها انجام شود باید نوسازی ها هم در نظر داشته باشیم گفت: علاوه بر اینکه باید به زیرساخت هایی چون پل،شبکه آب و برق،فاضلابی و... نیز باید توجه کنیم باید به سرمازدگی کشاورزی بسیاری از شهرها هم بپردازیم که باعث خسارات زیادی به کشاورزان شده است.

وی با بیان اینکه سرمازدگی بیش از 370 میلیارد تومان به کشاورزی استان مرکزی خسارت وارد کرده است افزود: سرمازدگی چهارم اردیبهشت در استان که عمده آن در خنداب بود دچار آسیب جدی به کشاورزی شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه قیر مورد نیاز برای شهرهای زیر 50 هزار نفر از محل فروش خوراک پتروشیمی تأمین شود تصریح کرد: این تأمین منابع باید در سریعترین فرصت انجام شود و ما هم بتوانیم آن را در اختیار شهرداری ها قرار دهیم.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار