معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: : سامانه سراسری سجا با سامانه های استانی و وزارتخانه ها در ارتباط بوده که در این سامانه سرعت استان ها در امر بازسازی مشخص خواهد شد و این سامانه در هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۹۱۳۶۳۲۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در اراک ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به اینکه سیل اخیر میزان خسارت های زیادی را به کشور وارد کرده گفت: کشور برای اولین بار شاهد این حجم از خسارات بود و متأسفانه در اکثر استان ها زیر ساخت ها آسیب های جدی دیده اند.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های 25 استان کشور آسیب جدی دیده است افزود: برای تسهیل شدن کارها و عدم موازی کاری با تأکیدات مقام معظم رهبری قرارگاهی به ریاست وزیر کشور تشکیل شد که وظیفه اصلی آن هماهنگی بیشتر با دستگاه های مختلف است.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه این قرارگاه زیر مجموعه های خود را در وزارت خانه ها تشکیل داده است بیان داشت: ذیل این قرارگاه در استان ها کارگروه ها و کمیته هایی تشکیل شده که علاوه بر کارهای خود استان اقدامات سایر استان های آسیب دیده را پیگیری می کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای محقق شدن موضوعات در اسرع زمان و به جهت اینکه اقدامات موثر و ممتاز پنهان نماند سامانه ای در وزارت کشور طراحی شده عنوان کرد: سامانه سراسری سجا با سامانه های استانی و وزارتخانه ها در ارتباط است که در این سامانه سرعت استان ها در امر بازسازی مشخص می شود که در هفته آینده رونمایی خواهد شد.

 معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه این سامانه بسیار جامع وکامل طراحی شده است گفت: تمامی دستورالعمل ها و نحوه مشارکت های دولتی و غیر دولتی در این سامانه مشخص شده و وظایف دستگاه ها نیز در این مجموعه ابلاغ می شود.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات بازسازی و نوسازی باید همانند پیشگیری با اقتدار انجام شوند افزود: مسئولان و نیروهای مسلح با حضور خود در مناطق تدابیر ویژه ای اندیشیدند که خسارت ها بسیار کاهش پیدا کرد و این تدابیر باید در امر بازسازی نیز ادامه داشته باشد.

 معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه استان های خوزستان،گلستان و لرستان بیشترین حجم خسارت ها را دیده اند اضافه کرد: متأسفانه در استان گیلان و خوزستان هنوز در شرایط بحرانی هستیم و مهمترین اقدام ایجاد سرپناهی امن برای مردم است.

وی با تأکید بر اینکه زمانبندی ما برای بازسازی بسیار محدود است بیان داشت: نباید منتظر بودجه های دولتی و ابلاغیه ها ماند و برای سریع تر شدن روند کار نیاز است از ظرفیت هایی چون 6 هزار خییر در کشور استفاده کرد.

معاون وزیر کشور با اشاره به دو مصوبه دولت در چهارشنبه گذشته برای تسهیل در امور مناطق سیل زده گفت: باید دست در دست یکدیگر دهیم تا بتوانیم از این شرایط بیرون بیاییم.

وی با اشاره به اینکه 6 هزار روستا و 200 شهر آسیب جدی در سیل دیده است تصریح کرد: در کل کشور پنج هزار و 500 منزل مسکونی آسیب دیده است.

 معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: استان مرکزی با مدیریتی که داشت توانست میزان خسارات را کاهش دهد ولی هنوز این تعداد خسارات هم بسیار بالاست و باید تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات