نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که مشخص نیست چرا سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت شرکت‌های چارتری را متوقف نمی کند، گفت:فعالیت دوباره چارتری‌ها عجیب است و مشخص نیست چه کسانی حامی فعالیت این شرکت‌ها هستند.
کد خبر: ۹۱۳۶۴۱۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسن علوی با انتقاد از افزایش غیرمنطقی نرخ برخی از پروازهای هوایی، اظهار کرد: متأسفانه در چند وقت اخیر شاهد جهش قیمت بلیت هواپیما بوده‌ایم که این مسئله نشان دهنده عدم نظارت بر این بخش است. در شرایط کنونی کشور دچار مشکلات اقتصادی شده و در هر بخش شاهد بروز تلاطم هستیم که این موضوع نشأت گرفته از فعالیت دلالان و سوداگران است، حال این وضعیت به بازارهایی مانند پروازهای هوایی یا مسکن نیز کشیده می شود.

وی تصریح کرد: مادامی که دستگاه های اجرایی و نظارتی مانند سازمان هواپیمایی اجازه فعالیت دلالان را در صنعت هواپیمایی و پروازهای هوایی بدهند، نمی تواند به تثبیت و کاهش قیمت بلیت امید داشت. مشخص نیست  چرا سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت شرکت های چارتری را کاملا متوقف نمی کند. وزارت راه و شهرسازی بارها اعلام کرده فعالیت شرکت های چارتری را متوقف می کند، اما متأسفانه تاکنون این شرکت ها باقی مانده اند. فعالیت دوباره چارتری ها واقعا عجیب است و مشخص نیست  چه کسانی حامی تداوم فعالیت این شرکت ها هستند.

وی به خانه ملت گفت:‌ برخی می‌گویند افزایش قیمت بلیت هواپیما به علت افزایش نرخ ارز است، اما تمام مسائل مرتبط با قیمت ارز نیست، بلکه نشأت گرفته از فعالیت دلالان در این عرصه است.

بیشتر بخوانید

به گزارش تسنیم، بهمن ماه سال گذشته رئیس کمیسیون عمران مجلس از محدود شدن فعالیت چارترکنندگان در حوزه حمل‌ونقل هوایی خبر داده و گفته بود: فعالیت چارتری ها در مسیرهای پرتردد قابل قبول نیست، متأسفانه امروز قیمت نهایی بلیت پروازها توسط چارترکنندگان تعیین می شود.

رضایی با یادآوری این‌که متأسفانه در سال های اخیر پروازهای چارتری بدون برنامه‌ریزی صورت گرفته و شاهد بودیم چارتری ها حتی در خطوط پر مسافر نیز مشغول به فعالیت بودند، افزود: فعالیت چارتری ها در پروازهای پر مسافر و خطوط پرتردد باعث شده تا چارترکنندگان عملا قیمت نهایی بلیت را تعیین کنند و این موضوع زمینه ساز افزایش چشمگیر قیمت‌ها باشد.

وی تصریح کرد: اصول فعالیت پروازهای چارتری به این گونه است که پرواز چارتری باید در قالب یک بسته واحد شامل محل اقامت، جابجایی مسافر و مسائل دیگر باشد، نه آنکه شرکت های چارتری به صورت انفرادی اقدام به فروش بلیت به مسافران کنند.

وی با اعلام این‌که کمیسیون عمران مجلس در چند سال اخیر به شدت نسبت به فعالیت چارتری ها اعتراض کرده است، گفت: به طور حتم فعالیت چارتری ها باید محدود شود، چون یکی از عوامل افزایش قیمت بلیت، فعالیت شرکت های چارتری است.

ارسال نظرات