نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به تصمیم شورای امنیت ملی درباره برجام گفت: همه ملت از پیرو جوان، زن و مرد از این تصمیم حمایت خواهند کرد؛ استکبار بداند ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی آنان تسلیم نخواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۶۴۵۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اراک ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی دعا را سپری در برابر گناه دانست و گفت: در روایات و آیات، دعا سپر مومن در برابر گناهان برشمرده شده است.

وی افزود: روزه نیز برای حفظ انسان از گناه و خودسازی است، نماز، ولایت،  روزه و دعا وسیله‌ای برای حفظ انسان از گناه هستند. باید قدر این ماه مبارک را بیشتر بدانیم و از این ماه ضیافت الله بهره ببریم و مطمئن باشیم که مشمول لطف و مغفرت خداوند قرار خواهیم گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به بدعهدی اروپایی‌ها در زمینه برجام هم اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها در مسئله برجام به وظایف خود عمل نکردند و بر سر این پیمان نماندند؛ در مدتی که آمریکا از برجام خارج شده است شاهد بودیم که اروپایی‌ها هم به تعهدات خود عمل نکردند؛ لذا جمهوری اسلامی ایران ناچار شد تا در برابر بدعهدی‌های آمریکایی‌ها و سهل‌انگاری های اروپایی ها تصمیم قاطع بگیرد.

 آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه اروپایی‌ها در این دو ماه فرصت دارند تا به وعده‌های خود عمل کنند، گفت: چنانچه اروپایی‌ها به تعهدات خود درخصوص برجام عمل نکنند دولت ایران تصمیمات قاطع‌تری را  خواهد گرفت.

وی با اشاره به تهدیدات دولت آمریکا مبنی بر اینکه هیچ کشوری حق خرید اورانیوم یا آب سنگین از جمهوری اسلامی ایران را ندارد، افزود: چنانچه اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکنند، دولت ایران نیز پایبند به سقف در نظر گرفته شده برای اورانیوم و آب سنگین تولیدی نخواهد بود. دولت‌های غربی هم چه از ایران اورانیوم و آب سنگین بخرند و چه نخرند، ما تولید را ادامه می‌دهیم.

 آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه دشمنان بدانند با این توطئه‌ها و ترفندها نمی‌توانند ایران را متوقف کنند،گفت: چنانچه اروپا در این دو ماه اقدام جدی نداشته باشد، تولید اورانیوم غنی‌سازی شده و آب سنگین را بیش از سقف تعهدات خود در برجام از سر خواهیم گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دانشمندان جوان ایرانی ثابت کرده اند که می‌توانیم صفر تا صد این کار را در داخل انجام دهیم؛ جمهوری اسلامی ایران همانگونه که تا امروز مقتدرانه ایستاده است از این پس هم با اتکاء به توان داخلی در مسیر خود حرکت خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم موضع‌گیری قاطع دولتمردان کشورمان در برابر بدعهدی‌های اروپا و آمریکا خطاب به آنان گفت: تسلیم شدن در برابر زیاده‌خواهی‌ها و باج‌خواهی‌های اروپا و آمریکا هم حدی دارد. دشمنان هر روز بازی در می‌آورند و تحریم جدیدی را علیه ایران اسلامی وضع می کنند، ملت ایران متوقف نخواهد شد و دربرابر این بدعهدی‌ها تعهدات خود را اجرایی نخواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به تصمیم شورای امنیت ملی درباره برجام گفت: همه ملت از پیر و جوان، زن و مرد از این تصمیم حمایت خواهند کرد؛ استکبار بداند ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی آنان تسلیم نخواهد شد.

وی با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت در منطقه افزود: اگر جوانان مومن و متعهد ایرانی، مدافعان حرم، تیپ فاطمیون و زینبیون  نبودند امروز داعش در قلب اروپا و آمریکا دست به جنایت می‌زد؛ دشمنان هم به این قدرت ایران پی برده‌اند و جرأت تعرض به ایران را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: انقلاب اسلامی همانگونه که در طول این چهل سال تجربه باعظمت در سنگرهای مختلف و در سایه رهبری معظم رهبر انقلاب در برابر دشمنان خود ایستاده است، از این پس نیز مقتدرانه خواهد ایستاد؛ با تلاش آحاد مختلف مردم در عرصه تولید وابستگی به بیگانگان را به حداقل خواهیم رساند و در همه زمینه ها به خودکفایی و پویایی خواهیم رسید.

 آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و حضرت ابوطالب گفت: در شرایط تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی بسیار سخت امروز، باز هم ملت ایران خواهد ایستاد و از این پیچ‌های سخت عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات