خبرهای داغ:
امام جمعه همدان با بیان اینکه بر تعهدات مستکبران نمی‌توان اعتماد کرد، گفت: اقدام و بیانیه اخیر دولت و مسئولان نظام در رابطه با بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام ارزشمند است.
کد خبر: ۹۱۳۶۴۵۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

اقدام اخیر دولت و مسئولان نظام در رابطه با بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام ارزشمند استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه بر تعهدات مستکبران نمی‌توان اعتماد کرد، افزود: اکنون آمریکا از برجام خارج شده و یکسال از بی تفاوتی اروپا نسبت به انجام تعهدات برجام گذشته است، اقدام و بیانیه اخیر دولت و مسئولان نظام در رابطه با بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام ارزشمند است.

وی تصریح کرد: مردم ایران با روحانیت هستند و کینه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی با همراهی و همدلی خنثی می‌شود و همه باید از بیانیه شورای امنیت اعلام حمایت کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مستکبران خوب حرف می‌زنند اما در ذهن و قلب خود چیز دیگری را می‌پرورانند، ادامه داد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در چارچوب بین‌المللی است و مستکبران بر اساس قوانین و تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

شعبانی موثقی تصریح کرد: این اولین بار است که کشور اقدام عملی در مقابل خروج اروپا از برجام همردیف با آمریکا انجام داد و همگان باید آگاه باشند که نباید به اروپایی ها دلخوش شد.

وی با بیان اینکه بیانیه شورای امنیت ملی نشان دهنده همصدایی همه کشور است و همه مسئولان در این زمینه وحدت دارند ادامه داد: اگر اروپا به تعهدات مالی خود عمل نکند نشان دهنده خروج از تعهدات و برجام است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: تحریم‌های جدید دولت آمریکا شامل صنایع فولاد و فلزات است که همگان بدانند این تحریم ها اثری ندارد چرا که از یکسال قبل شروع شده است.

شعبانی موثقی ادامه داد: ترامپ برای تاثیرات روانی این موضوع را بار دیگر عنوان کرده و این در حالی است که این تحریم ها یک سال است که عملیاتی شده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی در کشور از سخنان ترامپ و عملیات روانی او سوء استفاده می کنند افزود: اگر جامعه آرامش خود را حفظ کند اثرات این تحریم ها کاهش می یابد و نقش مردم در این مسیر اساسی است.

شعبانی موثقی در ادامه با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان گفت: فضایل و برکات معنوی ماه مبارک رمضان باید در جامعه اسلامی حفظ شود.

وی بیان کرد: انجام اعمال دینی، کارهای نیک و خدمت به سایر مومنان باید بهتر از گذشته در جامعه اسلامی استمرار یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات