رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی درگفتگو با بسیج:
رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت : یکی از سیاست های اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی، توجه به موضوع ورزش قهرمانی وحرفه ای می باشد که با بررسی کارشناسی ، وضعیت ورزشکاران ، مربیان و سرپرستان استان که شانس حضور در ترکیب ملی را دارند انجام میگردد.
کد خبر: ۹۱۳۶۴۷۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵

ابوالفضل یوسفی رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی گفت : در سال 97 بیش از 25 مجمع عمومی و انتخابی هیات های استان مرکزی برگزار و بیش از 170 کلاس داوری و مربیگری که 600 نفر در این کلاس ها شرکت و رشد 26 درصدی را شاهد بوده ایم .

وی ادامه داد : ارزیابی دوره ای هیات های ورزشی استان مرکزی در سال 97 اجرا گردید و کسب 51 مدال در المپیاد ورزشی نخبگان را شاهد بوده ایم و این مدال ها استان مرکزی را در بین 32 استان کشور در رتبه هشتم این المپیاد جا داده است.

یوسفی که خود دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس فیزیولوژی ورزشی می باشد و در حوزه قهرمانی نیز به مدت 10 سال مربی تیم ملی هاکی ،5 بار قهرمانی آسیا با تیم ملی هاکی ایران ، 2 بار حضور در مسابقات قهرمانی جهان هاکی ، سرمربی تیم ملی هاکی ویتنام اولین مربی لژیونر استان مرکزی ، دارای مدرک مربیگری بین المللی بدنسازی و هاکی ، رئیس اسبق گروه توسعه قهرمانی ، معاونت ورزشی شهرستان اراک ، رئیس هیات هاکی استان ، مسئول اسبق پایگاه قهرمانی استان ، مدر س فدراسیون هاکی و... از مسئولیتهای نامبرده می باشد اظهار داشت : هم اکنون ورزش استان مرکزی با حمایت هایی که از سوی مسئولان استان و نمایندگان و جوانگرایی در ورزش استان شده ، در شرایط مطلوب قرار دارد اما باید تلاش کنیم تا شرایط بهتری به دست بیاید.

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان داشت : همچنین ورزشکاران استان مرکزی در رشته های مختلف از جمله در ورزش ناشنوایان ، کاراته ، وزنه برداری ، دو و میدانی ، سپك تاكرا ,فوتسال .ژيمناستيك .اسكواش .اسكيت .جودو .و هاکی و... چه در بخش بانوان چه در بخش آقایان برای کشور و استان کسب افتخار کردند که این روند با تلاش روسای هیات های ورزشی و مربیان همچنان ادامه دارد تا بتوانیم در پایان سال کارنامه درخشان از ورزش استان ارایه دهیم.

وی تصریح کرد : مسابقات بین المللی کشتی جام یادگار امام که برای نخستین بار در استان برگزار گردید با رضایت مندی کامل مسئولین فدراسیون کشتی جهانی و مسئولین استان و مسابقات بی

نظیر بین المللی از جمله اسکواش و شطرنج را در برداشته است که این نوید را میدهد سایر هیات های استان مرکزی با تلاش بسیار و کمک های اداره کل مسابقات بین المللی را در استان برگزار نمایند.

یوسفی عنوان کرد : یکی از سیاست های اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی، توجه به موضوع ورزش قهرمانی وحرفه ای می باشد که با بررسی کارشناسی وضعیت ورزشکاران ، مربیان و سرپرستان استان که شانس حضور در ترکیب تيم هاي ملی را دارند انجام میگردد که برگزاری کارگاه ها و دوره های مشاوره ای قهرمانان با همکاری پایگاه قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان از مهمترین برنامه های گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای می باشد.

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطرنشان ساخت : به منظور ایجاد انگیزه در بین قهرمانان ورزشی برای دومین سال آئین تجلیل از قهرمانان استان مرکزی در اراک برگزار می شود.

وی افزود : طی سال گذشته کسب 150 مدال رنگارنگ گردن آویز ورزشکاران استان مرکزی در رقابت های داخلی و برون مرزی بوده است که در تاریخ ورزش استان مرکزی کم نظیر می باشد که چنانچه ورزش استان مرکزی مورد حمایت واحدهای صنعتی قرار گیرد، بیش از این مدال کسب خواهیم کرد.

یوسفی عنوان کرد : طی سال گذشته احیای تور میلاد دو نور استان مرکزی که بعد از چندین سال آغاز به کار کرد جای بسی خوشحالی دارد که شاهد روند رو به رشد این ورزش المپیکی و قهرمانی در استان باشیم.

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت : در مسابقات ورزشی جام رمضان امسال استان 30 رشته ورزشی فعال حضور دارند. مسابقات جام رمضان بدون شک علاوه بر نشاطی که برای ورزشکاران به همراه دارد ، مکانی برای عرضه اندام ورزشکاران رشته های مختلف استان است که در طول یک ماه توانایی خود را در میدان مسابقه به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به اینکه 180 ورزشکار در رده های سنی مختلف به اردو های تیم ملی دعوت شده اند بیان داشت : استان مرکزی با شرایطی که دارد می تواند به یکی از قطب های مطرح در ورزش کشور تبدیل شود که تحقق این مهم نیاز به حمایت همه جانبه واحدهای صنعتی و بخش خصوصی دارد.

یوسفی با اشاره به اينكه 72 نفر به اردو های مستعدین و نخبگان کشور دعوت شدند ،گفت : استفاده 350 نفر از قهرمانان استان مرکزی از امکانات پایگاه قرمانی بوده است که شاهد اعزام هشت نفر از استان مرکزی برای نخستین بار به بازی های آسیایی جاکارتا و رکورد بیشترین اعزام در ادوار بازی های آسیایی از ابتدا تا کنون در استان داشته است.

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد : در سال 97 پنجاه تیم در لیگ های برتر ، دسته اول ، دوم و سوم در رده های سنی مختلف شرکت و 9 مربی ملی پوش از استان مرکزی به اردو های تیم ملی دعوت شده اند.

ارسال نظرات