یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: موضع آقای روحانی یک اقدام حداقلی و اولین گام در گرفتن آرایش جنگی نسبت به دشمن است که امیدواریم شاهد مواضع محکم‌تر ایشان باشیم.
کد خبر: ۹۱۳۶۴۹۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
سید جلال امینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، ضمن تمجید از موضع روز گذشته رئیس جمهور نسبت به سیاست‌های آمریکا و مساله برجام اظهار کرد: با وجود گذشت یک سال از خروج یک طرفه آمریکا از برجام و رفتار‌های خصومت آمیز دشمن در ابعاد مختلف امنیتی، اطلاعاتی، اقتصادی، سیاسی و ...؛ موضع آقای روحانی یک اقدام حداقلی و اولین گام در گرفتن آرایش جنگی نسبت به دشمن است که امیدواریم شاهد مواضع محکم‌تر ایشان باشیم.

وی افزود: البته سیاست دولت در برابر زیاده خواهی دشمنان، حقیقتا اقدام مقابله به مثل و درخور شان جمهوری اسلامی نبوده است چرا که آمریکا از همان ابتدا به صورت مکرر، با نقض برجام آن را به سخره گرفت و تحریم‌ها را بیش از پیش کرد.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: در این میان بدعهدی‌های اتحادیه اروپا، یک تقسیم کار و طراحی واضح از سوی آمریکا برای وقت کشی و قرار دادن ایران در محدودیت‌های برجام است که متاسفانه غفلت برخی مسئولان داخلی، به آن دامن زده و حکایت از چاله در آمدن و به چاه افتادن شده است.

امینی گفت: تجربه ابتدای انقلاب تاکنون ثابت کرده که هر گاه در برابر دشمن در موضع محکمی ایستادیم، زیاده خواهی و گستاخی آن‌ها به حداقل رسیده، اما اگر ذره‌ای نسبت به اصول خود کوتاه بیاییم آسیب‌های ما بیشتر خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه با لبخند و عکس یادگاری مشکلات کشور حل نمی‌شود تصریح کرد: اقدام رییس جمهور سبب شد آن‌ها جمهوری اسلامی را قدری جدی‌تر بگیرند؛ امیدواریم مسئولین به این حد اکتفا نکرده و به شرایط اقتدار هسته‌ای پیش از برجام بازگردند چرا که در عرصه بین المللی قدرت حرف اول را می‌زند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: استکبار جهانی با استفاده از جریان نفوذی داخل و خوش بینی بی حد و حصر برخی مسئولین؛ برجام‌های متعددی را برای مهار کردن این نظام مقدس طرح ریزی کرده است؛ لذا مسئولین دولتی باید نگاه خود را اصلاح کرده و ضمن آسیب شناسی در موضوع سیاست خارجی، به جای تکیه بر ظرفیت‌های بیگانگان، به فکر تقویت ظرفیت‌های درونی باشند.

امینی تبیین کرد: مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب، آمریکا همچون کوه یخ در حال آب شدن است بنابراین نباید از هیاهوی آن ترسید و عرصه نبرد را ترک کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر مسئولین مبنای عملکرد خود را فرمایشات رهبر معظم انقلاب قرار داده و خطوط قرمز ترسیم شده توسط ایشان را خط قرمز‌های نظام بدانند، برنامه‌های آن‌ها در بستر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیش خواهد رفت و قطعا بن بستی در کشور نخواهیم داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها