امام جمعه درگز گفت: اگرچه فرهنگ غلط مردم در انبار کردن کالا‌ها در منزل از ترس گرانی، به این موضوع بیشتر دامن می‌زند، اما مهم‌ترین عامل گرانی‌ها عدم توانایی دولت و مسئولین در کنترل اوضاع کشور است.
کد خبر: ۹۱۳۶۵۰۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدحسین ایروانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر درگز برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: نتیجه ارتباط با امام زمان (عج)، صبر و تقوا، رستگاری و نجات در آخرت است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع خانواده، صبر و بردباری را یکی از اصلی‌ترین راه‌های اصلاح روابط خانوادگی دانست و گفت: ما نمی‌توانیم فرزندان، زندگی و جامعه خوبی داشته باشیم مگر خود را اصلاح و تربیت کنیم، اصلاح و تربیت هم از طریق صبر و بردباری امکان پذیر است؛ صبر کردن زن و شوهر نسبت به بد اخلاقی یکدیگر ثواب جهاد و شهادت در راه خدا و همنشینی با حضرت زهرا (س) دارد.

امام جمعه درگز در بخش‌های دیگری از سخنان خود تاکید کرد: پیام قاطعانه ایران به آمریکا و اروپا در خصوص عهدشکنی آمریکا و خروج از برجام و همچنین انفعال و ناتوانی اروپا در تامین منافع ایران از برجام، اگر چه دیگر هنگام، اما خوب و لازم بود.

حجت الاسلام ایروانی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها تاکید فرمودند که نباید به آمریکا و اروپا اعتماد کرد، اما عده‌ای به اشتباه گمان کردند مذاکره با کدخدا راهی برای حل مشکلات کشور است؛ خیال باطل آن‌ها هم چرخ سانتریفیوژ را از کار انداخت و هم چرخ اقتصاد کشور را.

وی تبیین کرد: پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی جلوه‌های دیگری از عزت مومنین و ذلت دشمنان اسلام است؛ جوانان فلسطینی توانستند با نیروی اعتقاد و توکل، بیش از ۶۹۰ موشک را به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده و گنبد آهنین اسرائیل را از کار بیندازند؛ این اقدام آن‌ها باعث تسلیم رژیم نحس صهیونیستی در برابر خواسته‌های جبهه مقاومت شد.

امام جمعه درگز در ادامه چند گروه را عامل گرانی‌های لجام گسیخته کشور دانست و گفت: در تمام دنیا مرسوم است اگر کالایی گران شد مردم از خرید آن خودداری می‌کنند تا ارزان شود امام متاسفانه در کشور ما به محض گران شدن و یا حتی انتشار شایعه گرانی، مردم خانه‌های خود را تبدیل به انباری می‌کنند؛ این فرهنگ بسیار ناپسندی است که باید همه در جهت اصلاح آن تلاش کنیم.

حجت الاسلام ایروانی افزود: البته مهم‌ترین عامل گرانی‌ها عدم توانایی دولت و مسئولین در کنترل اوضاع کشور است؛ مسئولین ما در ارتباط با کنترل بازار و رفع مشکلات فقط دستور می‌دهند، ولی هیچ کس اقدامی نمی‌کند؛ این در حالی است که هزاران نفر بابت نظارت بر اوضاع بازار از بیت المال حقوق دریافت می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مردم برای حفظ نظام هزینه‌ها کرده و جان و مال خود را فدا کرده اند؛ دولت و مسئولین خدا را در نظر بگیرند و به وظیفه خود عمل کنند تا مبادا در آتش نفرین مردم گرفتار شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها