سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: مخاطب اصلی تصمیم جدید ایران، دولت ایالات متحده آمریکا و در اولویت بعدی کشورهای اروپایی است که مسئول مستقیم شرایط ناخواسته کنونی هستند.
کد خبر: ۹۱۳۶۵۲۶
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در گفتگو با ایران فرانت پیج (The IFP) در خصوص تصمیم اخیر برجامی ایران، اظهار داشت: دیپلماسی، نبرد اراده‌ها برای دستیابی به حداکثر منافع است.

 

وی گفت: مذاکرات هسته‌ای مسیری در دیپلماسی برای دستیابی به منافع متوازن بر اساس قاعده برد-برد بود. هرچند قرار بود برجام تأمین کننده این هدف باشد لیکن آمریکا با خروج از این توافق بین‌المللی و اروپا با حرکت در حاشیه رفتار غیر قانونی آمریکا و وقت کشی که بوی فریب می‌داد شرایطی را ایجاد کردند که ادامه آن به جز خسارت و زیان حاصلی نداشت.

خسروی بیان کرد: مخاطب اصلی تصمیم جدید ایران، دولت ایالات متحده آمریکا و در اولویت بعدی کشورهای اروپایی است که مسئول مستقیم شرایط ناخواسته کنونی هستند.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی افزود: ایران با حسن نیت وارد مذاکرات شد و به مجموعه تعهدات خود با همان حسن نیت عمل کرد. تصمیم جدید ایران که با بهره‌گیری از ظرفیت بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام اتخاذ شده است ادامه مسیر دیپلماسی برای بازگرداندن طرف‌های خاطی به ریل تعهدات برجامی آنهاست. این مسیر با تصمیم شورای عالی امنیت ملی، به صورت مرحله‌ای و بدون وقفه پیگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: دو نتیجه به عنوان فرجام این مسیر قابل تحقق است که چگونگی تحقق آن به اصلاح رفتار مخاطبان اصلی این تصمیم وابسته است.

خسروی ادامه داد: در صورتی که طرف‌های خاطی به تعهدات پذیرفته شده در برجام بازگردند و به حقوق قانونی ایران احترام بگذارند و با تأمین آن همراهی کنند، وضعیت اجرای تعهداتبرجامی ایران چون گذشته ادامه می‌یابد.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: هر رخدادی به غیر از تأمین حقوق قانونی ایران، تداوم مسیر گام به گام طراحی شده بر اساس تصمیم جدید شورای عالی امنیت ملی را به دنبال خواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران بر اساس تصمیم اتخاذ شده تا مرحله خروج از برجام و در صورت نیاز بیشتر از آن نیز پیش خواهد رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شکل‌گیری بازی برد-برد و یا باخت-باخت به چگونگی حرکت توپ برجام که اینک در زمین حریف است بستگی دارد.

ارسال نظرات