مریم هدایتی، از اهالی روستای «گاوخانه» از توابع شهرستان اراک و  یکی از فعالان اقتصادی است که توانسته با ایجاد کارگاه قالیبافی ضمن ایجاد اشتغال برای 20 نفر، در تحقق و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سهمی داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۳۶۵۵۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با توجه به شرایط تحریم های ظالمانه و استفاده از ظرفیت های گسترده داخلی برای تقویت اقتصاد کشور، صنعت فرش نقش مهم و موثری در تقویت اقتصاد دارد؛ رونق این صنعت می تواند به یکی از مولفه های مهم رشد اقتصاد کشور و تقویت صادرات باشد. تولید و توسعه این هنر باعث تثبیت جمعیت و ایجاد اشتغال می‌شود.

ایرانیان از دیر باز تاکنون در این هنر سبقه‌ای طولانی دارند ولی در سال‌های اخیر عدم حمایت از این صنعت و ورود رقبای چینی باعث شده تا از رونق این صنعت کاسته شود تا جایی که به نظر می رسد امروز تقویت کارگاه های قالیبافی یکی از ضرورت های مهم آینده کشور محسوب می شود.

توسعه صنعت قالیبافی نه تنها می تواند سبب ماندگاری این هنر اصیل ایرانی باشد و محصولی فرهنگی ناب برای کشور به شمار بیاید، بلکه به عنوان یک کالا در شکوفایی اقتصاد نقش آفرین خواهد بود.

در سالی که مقام معظم رهبری آن را به عنوان رونق تولید نامگذاری کرده اند، صنعت قالیبافی می تواند به عنوان شاه بیت غزل اقتصاد مقاومتی به حساب بیاید.

استقبالی که مردم و فعالان تولیدی در کارگاه های خرد و متوسط از نامگذاری سال در مدت این دو ماه انجام داده اند، بی نظیر بوده است و تلاش دارند تا برای تحقق شعار سال از دیگری سبقت بگیرند؛ مردم همواره در عمل ثابت کرده اند که در تحقق بیانات مقام معظم رهبری پیشگام بوده و جلوتر از مسئولین حرکت می کنند.

ملت ایران در طول چهل سال انقلاب به خوبی نشان داده اند، که در پیشرفت و توسعه کشور جزء السابقون هستند؛ امروز در شرایطی که دشمنان، جنگ اقتصادی را برای فلج کردن کشور به راه انداخته اند، این مردم هستند که با نقش آفرینی خود بار دیگر پاسخی درخور دشمنان خواهند داد.

در شرایطی که دولت و مسئولین پس از گذشت دو ماه از مطرح شدن شعار سال نمی دانند برای رونق تولید کشور چه برنامه ای داشته باشند مردم خود در صحنه حاضر شده و با ایجاد کارگاه های کوچک و متوسط به الگویی برای مسئولین تبدیل شده اند.

مردم استان مرکزی با حمایت های بسیج سازندگی سپاه روح الله نقش موثری را در ایجاد کارگاه های تولیدی ایفا کرده اند،کارگاه هایی چون قالیبافی، پرورش مرغ، ماهی، دام و طیور، لبنیات، پرورش قارچ، پرورش زالو، گیاهان دارویی و... از جمله عرصه‌هایی است که مردم استان به منظور دستیابی به رشد اقتصادی در این کارگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

مریم هدایتی، از اهالی روستای «گاوخانه» از توابع شهرستان اراک و  یکی از فعالان اقتصادی است که توانسته با ایجاد کارگاه قالیبافی در تحقق و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سهمی داشته باشد. این هنرمند و کارآفرین اراکی تواسنته است با ورود به این عرصه ضمن کمک به حفظ و مانایی این صنعت، برای 20 نفر اشتغال آفرینی داشته باشد و گام هایی مهم در جهت تحقق رونق تولید بردارد.

هدایتی در این گفتگو با اشاره به آغاز فعالیت خود از سال 92  گفت: از ابتدای شروع کار با 4 بافنده و دو دار قالی 6 متری کار را شروع کردم و با گذشت زمان و رونق گرفتن کار بر تعداد بافندگان افزوده شد.

این فعال عرصه اقتصادمقاومتی با بیان اینکه صنعت فرش بافی یک فرهنگ اصیل ایرانی بوده که سابقه طولانی در کشور دارد، بیان کرد: هیچ جای دنیا فرش دستباف ایران را ندارد؛ درآمد هاي كلان ارزی حاصل از فروش این صنعت باتوجه به اقبال عمومی که در بازارهای خارجی دارد می‌تواند ضمن معرفی فرهنگ اصیل ایرانی، سرمايه مورد نياز برای اجرای پروژه‌های عظيم اقتصادی و دستيابی به فناوری پيشرفته را فراهم كند.

هدایتی با تاکید بر اینکه امروز در جنگ اقتصادی دشمن هستیم، گفت:  به عنوان عضو کوچکی از این جامعه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری به منظور تحقق اقتصادمقاومتی با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی تلاش کردم نقش خود را به خوبی ایفا کنم.

این کارآفرین برتر با تأکید بر نقش مردم در شکست توطئه های اقتصادی دشمن افزود: بایستی با تکیه بر ظرفیت ها و توان‌مان در جبهه اقتصادی با قدرت بایستیم؛ بدانیم که می توان از ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد و ضمن درآمدزایی و کمک به معیشت خانواده چرخ اقتصاد کشور را نیز به چرخش درآورد.

هدایتی انتظار جوانان را برای داشتن فرصت های شغلی در ادارات یا دستگاه‌های اجرایی غلط دانست و گفت: جوانان ما باید بدانند هر کس به میزان توان و استعداد خود می تواند به رشد اقتصاد کشور کمک کند.

وی با اشاره به استقبال زنان این روستا از عرصه های اقتصادمقاومتی گفت: بانوان روستا تقاضا دارند تا کارگاه قالیبافی توسعه پیدا کند و چندین کارگاه در این روستا راه‌اندازی شود، لذا مسئولان می توانند با حمایت از واحدهای کوچک تولیدی ضمن افزایش رشد اقتصادی کشور و کمک به ایجاد اشتغال پایدار با تحریم‌های ناعادلانه دشمن مقابله کنند.

هدایتی با تاکید بر اینکه زنان می توانند نقش موثری در پیشبرد اقتصاد کشور داشته باشند، گفت: تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور به عنوان منبعی قابل اطمینان برای کسب درآمد می تواند کشور را از این بحران اقتصادی نجات دهد؛ تولیدکنندگان از دستگاه های دولتی و حکومتی این انتظار را دارند تا با حمایت از کارگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی، به تولیدکنندگان کمک کنند تا در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری گام های موثری بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات