خبرهای داغ:
‌‌‌‌‌‌‌ جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: در محورهای مختلف استان که درگیر بودیم حضور نیروهای قرارگاه جهادی دانشگاه آزاداسلامی بسیار چشمگیر و قابل تحسین و ابراز رضایت مردم از خدمات آنان باعث خوشحالی بود در حالی که شاید این کار جز وظایف آنها به شمار نیاید.
کد خبر: ۹۱۳۶۶۴۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

محمود معین پور افزود: یکی از کارهایی که در زمان بوقوع پیوستن بلایای طبیعی باید انجام شود کارهای علمی و پژوهشی جهت علت یابی این بلایاست که در حادثه سیل اخیر، دانشگاه آزاداسلامی در این زمینه اقدام کرده است و این انتظار نیز این دانشگاه بعنوان یک مجموعه علمی می رود.

وی خاطرنشان کرد: پس از تلاش همه جانبه در مرحله اول جهت حفظ جان مردم، در مراحل بعد باید کارهای بهسازی و بازسازی انجام شود که در این مورد نیز نقش دانشگاه بسیار تاثیرگذار است.

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاداسلامی استان خوزستان نیز ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: هر انسانی در قبال مشکلاتی که برای هم نوعان و هم وطنانش بوجود می آید احساس مسئولیت می کند که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص کمک رسانی به سیل زدگان، دکتر ولایتی بلافاصله دستور تشکیل قرارگاه جهادی را در استان های درگیر سیل صادر کرد و خدمات ما از همان روز اول شروع شد.

حجت الاسلام براتی افزود: همه همکاران ما دست به دست هم دادند که نشان دهند دانشگاه آزاداسلامی، دانشگاهی برای مردم است، چرا که دانشگاهی که دنبال رفع مشکلات مردم نباشد در واقع دانشگاه به شمار نمی آید و خدا را شاکریم که با تمامی تلاشی که در زمان قرارگاه صورت گرفته ذره ای از کیفیت کار آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاسته نشده و همکاران در کنار وظیفه اداری خود امور قرارگاه را نیز انجام می دهند.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات قرارگاه از زمان ایجاد در فازهای مختلف از جمله اعزام ۱۵۲ نفر در قالب تیم پزشکی قرارگاه دانشگاه به مناطق سیل زده و ویزیت و درمان رایگان پرداخت.

معاون اجرایی و عملیاتی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاداسلامی استان خوزستان نیزگفت: خوشبختانه کارهای قرارگاه از همان ابتدا طبق برنامه ریزی هدفمند انجام شد و ما در شروع کار عملیات امداد و نجات را در دستور کار قرار دادیم و پس از استحکام سازی سیل بندها وارد مرحله تهیه و توزیع بسته های حمایتی شدیم.

احمد صالحی آرا ادامه داد: در مرحله بعد با کمک واحدهای دانشگاهی اقداماتی نظیر احداث چادر سلامت و استقرار پنج دستگاه آمبولانس در مناطق موردنیاز توسط قرارگاه انجام شد و یک تیم نوزده نفری متشکل از پزشک، ماما و پرستار در مدت چهار روز حدود ۷۵۰ نفر را ویزیت کردند.

وی افزود: در مرحله سوم کار نیزبا هماهنگی فرمانداری ها و بخشداری ها یک روستا را در هر قرارگاه فرعی بعنوان هدف در نظر گرفته و پاکسازی آن از تخلیه آب تا خاکریزی، آهک پاشی و سم پاشی به صلاحدید بخشداری را انجام دادیم و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

در پایان نیز مسئولان تیم های پژوهشی دانشگاه به ارائه گزارش تخصصی حاصل از بررسی خود پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها