یکی از فعالان عرصه اقتصادمقاومتی مطرح کرد:

تولید سالانه ۸۰۰ هزار جفت کفش کودک توسط کنندگان روستای شیرین آباد فراهان

رونق تولید کارگاه‌های کوچک در روستای شیرین آباد فراهان سبب اشتغالزایی بسیاری ازجوانان منطقه شده است،باتوجه به نبود زیرساخت های مناسب در سال‌های گذشته و همچنین نبود شغل و خشک شدن زمین‌های کشاورزی جوانان جویای کار روستا برای اشتغال به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کردند.
کد خبر: ۹۱۳۶۸۴۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ شیرین آبادی  فعال در عرصه اقتصادمقاومتی  گفت:شروع به فعالیت کارگاه های کوچک و به حرکت در آمدن چرخ کارگاه‌های  روستایی و رونق تولید ۲۲ کارگاه تولید کفش کودک وپچگانه در روستای شیرین آباد شهرستان فراهان موجب اشتغال ۲۰۰ نفری جوانان در کارگاه‌های تولید‌ی این منطقه و جلوگیری از  مهاجرت مردم بومی شده است.

شیرین آبادی مسئول کارگاه‌های تولید کفشاین روستا تصریح کرد: با افتتاح و فعالیت این کارگاه های تولید کفش در این روستا سبب به کارگیری واشتغالزایی جوانان بسیاری از این منطقه گشته و بستر توسعه ورشد این منطقه خواهد بود.

شیرین آبادی افزود: بااین توسعه وراه اندازی قادر خواهیم بود تاسهم کثیری از بازارهای داخلی راداشته باشیم.

وی اضافه کرد: به طور میانگین روزانه تا ۲۰۰ جفت کفش کودک در کارگاه‌های کفش شیرین آباد تولید خواهدشد و ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان شیرین آبادی، جوانان روستا‌های همجوار نظیر امیر آباد و تلخاب هم در این کارگاه‌ها مشغول به کارند.

مسئول کارگاه‌های تولید کفش این منطقه خاطرنشان کرد: کمبود و گرانی مواد اولیه ونبود تسهیلات ارزان قیمت ونبود ثبات  در بازار را از اصلی‌ترین موانع تولیدات کارگاه‌های این روستا بوده و هم اکنون سالانه ۸۰۰ هزار جفت کفش کودک در این روستا تولید می‌شود که با حمایت‌های دولتی و کوتاه شدن دست واسطه‌ها این تعداد می‌تواند افزایش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار