فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چرام با اشاره به اینکه صرفه جویی ۴۰ درصدی آب کشاورزی در مزارع چراماین طرح‌ها به مناسبت هفته بسیج سازندگی در حال اجرا است، گفت: تاکنون عملیات اجرایی این طرح به طول ۵۰۰ متر مربع ‏در منطقه کَره شهبازی اجرا شد که با اجرای آن در مجموع ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش قرارگرفته است.
کد خبر: ۹۱۳۶۹۳۳
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
سرهنگ رضایی افزود: ساخت کانال‌های بتونی و لایروبی کانال‌ها در اراضی کشاورزی این منطقه، با اعتبار مصوب از محل هزینه‌های سپاه پاسداران، به ‏مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال در حال اجرا است.
وی گفت:این طرح‌ها با هدف تامین شرایط بهره‌برداری بهینه از کانال‌ها و زهکش‌ها و تامین آب مطمئن و پایدار در اراضی کشاورزی، تسریع و افزایش بهره وری درآبیاری، بهره‌مندی بیشتر از ذخیره آب و به منظور ایجادآمادگی لازم برای کشت‌های بهاره و تابستانه در مزارع این شهرستان در حال اجرا است.
سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه، کشاورزان، این فعالیت‌ها را پیش از این به صورت دستی و انفرادی انجام می‌دادند ادامه داد: این لایروبی و زهکشی در سال‌های گذشته علاوه بر صرف هزینه‌های هنگفت مالی، اتلاف وقت و آسیب جدی به نیروی انسانی، کیفیت لازم را برای جلوگیری از هدر روی آب و آبرسانی به مزارع کشاورزان نداشت.
وی گفت: افزایش راندمان آب، سرعت انتقال آب در شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری، جلوگیری از هدر رفت منابع آبی و تسهیل در خدمات رسانی به کشاورزان از نتایج و دستاورد‌های مهم اجرای این طرح‌ها در مزارع شهرستان چرام است.
ارسال نظرات