رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از اعلام فراخوان نهمین جشنواره بین المللی «دف نوای رحمت» خبر داد و گفت: این جشنواره از تاریخ ۲۲ تا ۲۴ مردادماه و همزمان با عیدین سعیدین قربان و غدیر در سنندج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۷۰۹۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های این جشنواره توجه به نوا‌های عرفانی و خانقاهی بوده که توانسته است این نوا‌ها را در سراسر ایران معرفی و هم اکنون با ارتباطی که بین دف نوازان کشوری مهیا شده است، دف در بین علاقه‌مندان موسیقی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و هر ساله شاهد حضور و کشف استعداد‌های جدید در این زمینه از سراسر کشور بوده‌ایم.

وی افزود: ثبت سنندج به عنوان مرکز ساخت دف و دف نوازی از دیگر ویزگی‌های این جشنواره بوده که با گردهمایی ۱۰۰۰ دف نواز سنندجی به عنوان یک اجتماع بزرگ دف نوازی جهانی در عمارت خسروآباد سنندج حاصل شد و دف را جهانی کرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تقدیر از پیشکسوتان مولودی خوانی و مفاخر موسیقی کردستان را در دوره‌های مختلف این جشنواره از دیگر بخش‌های مهم عنوان کرد و گفت: در طول رقابت شرکت کنندگان در بخش جنبی شاهد برگزاری اجرا‌های موسیقی از نواحی مختلف ایران بوده‌ایم که در این دوره نیز ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به همکاری ارزنده موسسه سپهر جشنواره‌ها و رویداد‌های هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی در برگزاری این جشنواره به عنوان یک برنامه ملی، تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت با شعار «هنر، همگرایی و مهربانی» از تاریخ ۲۲ تا ۲۴ مرداد ماه و همزمان با عیدین سعیدین قربان و غدیر در سنندج برگزار می‌شود.

مرادی با اشاره به بخش‌های بین الملل، سراسری و جنبی در این دوره از جشنواره اظهار کرد: بخش‌های جشنواره شامل بحش بین الملل به صورت غیر رقابتی و بر اساس میزان درخواست گروه‌های مختلف از کشور‌های منطقه برگزار می‌شود.

وی در خصوص بخش سراسری گفت: این بخش شامل گروه نوازی، تک نوازی و مولودی خوانی است که بخش تک نوازی در دو رده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال و ۱۹ سال به بالا در دو بخش آقایان و خانم‌ها برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص بخش گروه نوازی و مولودی خوانی نیز عنوان کرد: گروه‌های شرکت کننده تنها در یکی از این بخش‌ها بر اساس مقررات اعلام شده می‌توانند شرکت کنند و در تمامی بخش‌ها نفرات اول دوره گذشته با همان ترکیب و یا در آن رده سنی نمی‌توانند حضور داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس دوره‌های گذشته و نمایشگاه موسیقی در زمان برگزاری جشنواره گفت: برگزاری ورک شاپ و نشست‌های تخصصی نیز در این دوره نیز پیش بینی شده است.

مرادی در خصوص شرایط عمومی جشنواره و نحوه ارسال آثار نیر گفت:: ارائه فایل تصویری بدون ادیت صوتی و با معرفی شفاهی از سوی نوازنده و یا سرپرست گروه برای ارائه به دبیرخانه جشنواره دف نوای رحمت ضروری است.

وی ادامه داد: تمامی شرکت کنندگان باید فرم ثبت نام، ارائه تصویری از کارت ملی، ارائه یک عدد عکس ۴*۳ و ارائه رضایت نامه، ولی برای حضور افراد رده نوجوانان به صورت اسکن شده بر یک سی دی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تاکید کرد: حفظ اصالت و شان ساز عرفانی دف از معیار‌های اساسی برای حضور در بخش مسابقه جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان تا ۲۲ تیرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در سنندج – خیابان شهید تعریف پایین‌تر از بیمارستان شهید قاضی، کدپستی ۱۵۶۵۱-۶۶۱۷۶ ارسال کنند.

مرادی در پایان گفت: اعلام نتایج داوری مرحله اول و اسامی پذیرفته شدگان در بخش مسابقه پنجم مرداد ماه اعلام می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات