مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه آستانه اشرفیه:
اتمام طرح شهید کاظمی ۱ در ساخت ۵۰ واحد مسکن محرومین با همکاری کمیته امداد اظهار کرد: در طرح شهید کاظمی ساخت ۳۴ واحد مسکن محرومین در دستور کار قرار گرفت که تا کنون ۲ واحد آن افتتاح شده است.
کد خبر: ۹۱۳۷۱۰۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

ستوان پاسدار علیرضا فلاح در گفت و گو با خبرنگار بسیج در آستانه اشرفیه با اشاره به اتمام طرح شهید کاظمی ۱ در ساخت ۵۰ واحد مسکن محرومین با همکاری کمیته امداد اظهار کرد: در طرح شهید کاظمی ساخت ۳۴ واحد مسکن محرومین در دستور کار قرار گرفت که تا کنون ۲ واحد آن افتتاح شده است.


مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه آستانه اشرفیه با اشاره به پروژه مشترک با همکاری شورا و شهرداری آستانه اشرفیه در ساخت مزار شهدای گمنام پارک ساحلی با پیشرفت ۶۰درصدی افزود: اگرچه این پروژه در حال اجرای نازک کاری است و کار به کندی پیش می رود ولی از مردم شهیدپرور و خیرین شهرستان تقاضا دارم برای تسریع و تکمیل این پروژه همکاری مادی و معنوی خود را دریغ ندارند.


فلاح به اعزام ۶۸ گروه جهادی در قالب اردوهای یک روزه ، سه روزه و هفت روزه اشاره کرد و گفت: این گروه ها جهت خدمت رسانی در عرصه های لایروبی انهار ، برداشت محصول ، ویزیت رایگان ، ساخت مسکن محرومین، احیای مراتع و جنگل ، غبار روبی مساجد ، برگزاری کلاس های آموزشی ، ساخت مزار شهدای گمنام ، بازدید کارشناسی از مزارع کشاورزی ، ساخت پایگاه ، تهیه و توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان در جهت کمک به محرومین و مستضعفین اعزام شده اند.


مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه آستانه اشرفیه به طرح هجرت دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش شهرستان آستانه اشرفیه اشاره کرد و افزود : در این طرح به استعداد ۳۰۰ نفر روز ، با همکاری دانش آموزان مدارس مختلف ، اقدام به مرمت ، بازسازی ، تعمیر و رنگ آمیزی مدارس کم برخوردار اقدام شده است.


فلاح درباره طرح همگام با کشاورز بسیج مهندسی کشاورزی با همکاری جهادکشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: در اجرای این طرح موفق به کارشناسی در ۲۰ روستا و هر روستا ۲۰ کشاورز در مساحت تحت پوشش۷۰۰هکتار اقدام شد که به هر کشاورز ۱۰ کیلو کود جامد و یک لیتر کود مایع سولفات پتاسیم ارگاینک طبق آزمایشگاه خاک به صورت رایگان به ۴۰۰نفر کشاورز هدیه داده شده است.

وی افزود: در سال ۹۸ هم ۲۵۶ آزمایش آزمون خاک گرفته شده است که به هر نفر کشاورز ۲۵کیلو کود جامد و یک لیتر کود مایع سولفات هفت پتاسیم ارگانیک تعلق میگیرد با این تفاوت که این ۲۰مربی در ۳۰ روستا قرار است در سال ۹۸ فعالیت نمایند.


فلاح با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در شهرستان آستانه اشرفیه در سال۹۷ تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی ۲۱۵میلیون تومان وام به ۱۵ نفر با سطح تولید ۵۰۰هزار و سطح اشتغال ۱۷ نفر ایجاد پرداخت شد و هم چنین در عرصه صنایع تبدییلی ۴۰میلیون توان اعتبار با سطح اشتغال برای ۴نفر واگذار شد.


مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه آستانه اشرفیه گفت: تعداد عرصه مهم از بومی ، پرورش قاچ ، صنایع تبدیلی بادام زمینی ، پرورش اردک ، پرورش بلدرچین ، چرم دوزی ، قالیبافی ، خیاطی را ۱۸واحد نام برد که مبلغ ۲۵۵میلیون تومان وام اعتباری به بسیجیان این عرصه ها پرداخت شده است.

وی به آموزش ۷۰ نفر از بسیجیان با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ایی شهید خوش سیرت اشاره کرد و گفت: این افراد در شاخه های قالیبافی،گلیم بافی،چرم دوزی،صنایع دستی آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی در پایان به بحث سیل اخیر که بعضی از استان ها کشور پرداخت و افزود : از سوی بسیج سازندگی مبلغ ۳۵۰میلیون ریال پول نقد و تقریبا ۸۰۰ میلیون ریال غیر نقدی برای مناطق سیل زده جمع آوری و ارسال شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات