خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی قم مطرح کرد:

ایجاد ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک در مناطق کم برخوردار استان

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم با اشاره به اینکه پنج هزار ویزیت رایگان توسط ۱۵ گروه جهادی بهداشت و درمان قم انجام شده است، گفت: توسط بسیج سازندگی در سال جاری ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک در مناطق کم برخوردار استان ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۷۲۰۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، علی دستوری با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال گذشته، اظهار داشت: بسیج سازندگی استان قم سال گذشته در بخش امور فنی و عمرانی ۵۰ طرح با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ریال به صورت مشارکتی توسط این نهاد با مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان انجام داد.

وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل ساخت و بازسازی مسجد، اجرای طرح‌های آبرسانی، احداث و مرمت خانه عالم و محروم در مناطق روستایی، احداث مجموعه‌های ورزشی و فعالیت‌های عمرانی در مناطق حاشیه‌ای شهر همچون جدول گذاری و آسفالت و اصلاح معابر بوده است.

اجرای ۵۱۴ طرح سازندگی طی سال جاری در استان قم
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم بااشاره به طرح‌های سازندگی در سال جاری، افزود: در سال جاری ۵۱۴ طرح سازندگی با رویکرد طرح‌های زودبازده و عام المنفعه در این استان اجرا می‌شود و در همین رابطه کارگروه بسیج سازندگی استان به ریاست استاندار تشکیل و تعامل خوبی با مجموعه دستگاه‌های اجرایی برقرار شده است.
 
وی عنوان داشت: اجرای گسترده طرح‌های اشتغالزایی و کارآفرینی، برقراری نمایشگاه‌های عرضه محصولات خانگی و اقتصاد مقاومتی، راه اندازی و حمایت از ایجاد کارگاه‌های زودبازده و ارائه تسهیلات خود اشتغالی توسط بسیج سازندگی قم موجب شکل گیری صد‌ها فرصت‌های شغلی جدید در مجموعه استان شده است.

اجرای طرح ایران یار در قم
دستوری با اشاره به اجرای طرح ایران یار، گفت: اجرای طرح ایران یار با هدف آشنایی اقشار مختلف مردم با موضوع کسب و کار در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار دارد و برای کمک به خروج واحد‌های تولید از وضعیت رکود تمام ظرفیت‌های خود را به کار خواهیم بست.

ایجاد ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک در مناطق کمتر برخوردار استان
وی بیان کرد: اجرای طرح جهاد روشنایی و ایجاد ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک در مناطق کمتر برخوردار استان را نیز با هدف ارتقا وضعیت معیشتی مردم بومی آن مناطق دنبال خواهیم کرد.
 
مسئول بسیج سازندگی قم خاطرنشان کرد: طرح همگام با کشاورز نیز با هدف افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری قم توسط کارشناسان بسیج سازندگی استان دنبال می‌شود.
 
وی ابراز داشت: برای ایجاد قطب‌های صنعتی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مجوز‌های لازم برای صنایع تبدیلی و تکمیلی در محصولات لبنی، پوشاک و گوهر تراشی گرفته شده و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

پنج هزار ویزیت رایگان توسط ۱۵ گروه جهادی بهداشت و درمان قم
دستوری بیان کرد: در عرصه بهداشت و درمان نیز بسیج سازندگی استان قم از ۱۵ گروه جهادی فعال برخوردار است که تنها در سال گذشته بیش از پنج هزار ویزیت رایگان عمومی و تخصصی توسط این گروه‌ها انجام شده است.

فعالیت ۱۶۵ گروه جهادی در مجموعه بسیج سازندگی قم
وی با اشاره به گروه‌های جهادی استان، افزود: اکنون ۱۶۵ گروه جهادی در مجموعه بسیج سازندگی استان قم فعالیت می‌کنند که از این میان ۱۵ گروه ویژه، ۵۰ گروه فعال و بقیه در وضعیت عادی هستند که با ارائه آموزش‌های لازم، زمینه ارتقا آنان در دستور کار است.

تشکیل ۵۰ گروه جهادی محله محور
مسئول بسیج سازندگی با اشاره به گروه‌های جهادی محله محور، ابراز داشت: یکی از راهبرد‌های بسیج سازندگی استان، تشکیل گروه‌های جهادی محله محور است که تاکنون ۵۰ گروه در این رابطه تشکیل شده اند و اقدامات برای تشکیل ۲۰۰ گروه جهادی محله محور در قم ادامه دارد.

سال گذشته ۱۳۲ سری جهیزیه کامل به نیازمندان اهدا شد
وی بیان کرد: ارائه ۱۳۲ سری جهیزیه کامل، هدیه یک هزار و ۸۰۰ بسته لوازم التحریر و برگزاری ۷۵۰ جشن تکلیف در مناطق کمتر برخوردار استان از جمله برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بسیج سازندگی قم در سال گذشته بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار