مراسم دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب مطابق سال‌های گذشته، همزمان با میلاد امام حسن(ع) برگزار می‌شود. در این دوره بیش از ۱۵هزار قطعه شعر مورد بررسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۱۳۷۲۷۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، دیدار جمعی از شاعران با رهبر معظم انقلاب مطابق سنت چند ساله،‌ امسال نیز همزمان با میلاد مبارک امام حسن(ع)، دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه با حضور شاعرانی از استان‌های مختلف ایران و دیگر کشورهای فارسی‌زبان برگزار می‌شود.

در این دوره بیش از 15هزار قطعه شعر بررسی شده تا سروده‌های انتخاب‌شده، بیانگر جریان امروز شعر باشد. سروده‌های انتخاب شده در موضوعات مختلف از جمله آیینی، مقاومت و پایداری، اجتماعی، طنز و ... خواهد بود. معمولاً در این جلسات حدود 25 تن از شاعران به شعرخوانی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید

حضور رهبر معظم انقلاب میان شاعران و اهل قلم، مربوط و محدود به سال‌های اخیر نیست، ایشان به‌روایت خود شاعرانی چون اخوان ثالث و امیری فیروزکوهی، پای ثابت برخی از انجمن‌ها در مشهد و بعد در تهران بودند. دیدار شاعران با ایشان در دوره ریاست‌جمهوری و در زمان رهبری نیز ادامه داشت و مشغله‌ها مانع برگزاری این نوع جلسات نشده است. استمرار این نوع جلسات پیام‌های دیگری غیر از ادب‌دوستی رهبر معظم انقلاب دارد و آن اهتمام ویژه ایشان به شعر به‌عنوان یک میراث ملی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های ادبی کشور در مقوله شعر انقلاب و متعهد است.

ارسال نظرات