مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: بیش از ۷۲۶ سورتی پرواز به مناطق روستایی و صعب‌العبور استان انجام شد.
کد خبر: ۹۱۳۷۲۸۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، صارم رضایی  امروز در دیدار کارکنان جمعیت هلال‌احمر لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان در تشریح فعالیت‌های یکساله این جمعیت اظهار کرد: در سال گذشته به بیش از 33 هزار خانوار خدمات‌رسانی شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به 153 هزار و 429 نفر در تصادفات جاده‌ای استان امدادرسانی شد، ضمن اینکه 2 هزار و 173 تیم عملیاتی جمعیت در حوادث مختلف حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به ایجاد 18 پایگاه امداد جاده‌ای ثابت طی سال گذشته در استان افزود: ایجاد یک پایگاه کوهستان و هشت پایگاه موقت از جمله فعالیت‌های یک سال اخیر جمعیت هلال احمر استان بوده است.

رضایی بیان داشت: با توجه به نیاز نیروهای امداد و عملیاتی به آموزش، این مهم در سه مرحله مختلف همگانی، تخصصی و ضمن خدمت انجام شده است.

وی در خصوص جذب اعتبارات نیز گفت: بیش از 14 میلیارد ریال برای پروژه احداث مرکز اداری الشتر و همچنین 9 میلیارد ریال برای احداث انبار شرقی مجتمع امدادی این شهرستان جذب و هزینه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی خرم آباد افزود: برای این مجموعه بیش از 2 میلیارد ریال هزینه شد.

رضایی اظهار داشت: بیش از 50 اسکان اضطراری توسط جمعیت هلال‌احمر برای سیل‌زدگان صورت گرفت، ضمن اینکه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های پلدختر، دلفان و خرم‌آباد نیز تشکیل شد.

وی به استقرار 14 فروند بالگرد در لرستان برای امدادرسانی به سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: بیش از 726 سورتی پرواز به مناطق روستایی و صعب‌العبور استان انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان ادامه داد: حادثه سیل ملی بود و  مشارکت مردمی را می‌طلبید، از این رو تیم‌های عملیاتی از 11 استان کشور در بین سیل‌زدگان لرستانی حضور یافته و امدادرسانی کردند، ضمن اینکه بیش از 44 هزار تخته پتو و 11 هزار و 301 متر زیرانداز نیز جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات