آغاز طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان سرخه

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرخه از آغاز طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از سوی این اداره خبرداد
کد خبر: ۹۱۳۷۳۱۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، مهدی احسانی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه در خصوص آغاز طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان سرخه اظهارکرد: این طرح ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت کسب مهارت در رشته تحصیلی خود بوده و این عزیزان می‌توانند جهت شرکت در این طرح از طریق ثبت نام در سامانه کارورزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام نمایند.
وی با اشاره به شرایط احراز کارورزی افزود: حداکثر سن برای مقطع تحصیلی کاردانی ۲۵ سال، برای مقطع کارشناسی ۳۳ سال و برای مفطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری ۳۳ سال می‌باشد. ثبت نام فقط از طریق سامانه کارورزی، بیشتر از ۵ سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی سری نشده باشد؛ دارای کارت پایان خدمت باشد، سپری شدن حداقل دوماه از ثبت نام در مرکز کاریابی و مشاوره شغلی، دانش آموختگان دانشگاهی که در طول ۲ سال قبل از ثبت نام در سامانه کارورزی، به مدت ۳ ماه یا بیشتر سوابق بیمه‌ای دارند، از شمول این طرح خارج می‌باشند. همچنین حقوق پرداختی به کارورزان نسبت به مقاطع تحصیلی از ۲ میلیون و هفتصدهزار ریال تا ۳ میلیون و پانصد هزار ریال متغییر می‌باشد.
احسانی با اشاره به طول دوره کارورزی اظهار داشت: طول دوره کارورزی ۴ ماه و حداکثر ۶ ماه می‌باشد که حقوق دوره از ماه سوم آغاز به کار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌گردد.
وی با بیان شرایط واحد پذیرنده گفت: بنگاه‌های اقتصادی فعال در بخشئ‌های خصوصی یا تعاونی (صنعتی، کشاورزی، خدماتی) که دارای مجوز از دستگاه اجرایی می‌باشند می‌توانند نسبت به پذیرش کارورز جهت آموزش مهارتی اقدام نمایند. کارفرمایان و کارآفرینان محترم می‌بایست جهت شرکت در این طرح و جذب کارورز در سامانه کارورزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام نمایند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه با اشاره به شرایط واحد پذیرنده؛ بیان کرد: واحد پذیرنده باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرائی ذیربط باشد و یک سال از صدور مجوز واحد‌های پذیرنده دارای پروانه کسب و پذیرش یک نفر کارورز به ازای هر ۳ نفر شاغل بیمه شده باشد. چنانچه واحد پذیرنده دارای ۱ یا ۲ نفر شاغل بیمه شده باشد، صرفاً مجاز به پذیرش یک نفر کارورز می‌باشد؛ و واحد‌های پذیرنده دارای مجوز فعالیت از وزارت جهادکشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین استان‌های کمتر برخوردار به ازای هر ۲ نفر شاغل بیمه شده مجاز به پذیرش یک نفر کارورز می‌باشند.
وی با بیان حمایت‌های صورت گرفته از این طرح، افزود: دستگاه ناظر نسبت به پوشش بیمه مسئولیت مدنی (بیمه حوادث) کارورزان اقدام خواهد نمود و چنانچه کارفرما نسبت به جذب کارورزان بعد از اتمام دوره کارورزی اقدام نماید تا دو سال از معافیت حق بیمه سهم کارفرما بهره‌مند خواهد گردید و کارورز بعد از دوره کارورزی مشمول قانون کار شده و کلیه حقوق و مزایای مصوب شورای عالی کار را دریافت می‌کند که این امر منوط به این است که کارورز، کار را ادامه دهد و کارفرما ایشان را جذب کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار