کارشناس مدیریت استراتژیک و رییس دانشگاه آزاد قروه، گفت: اگر با حماقت حکام وقت آمریکا چنین جنگی طراحی شود، این جنگ سرنوشت‌ساز بسیار کوتاه خواهد بود و خروجی آن از پا درآمدن قدرت‌های توهمی استکبار منطقه خواهد بود و برخلاف آنچه که تصور می‌شود ایران اسلامی و محور مقاومت نه‌تن‌ها حداقل خسارات را از آن دریافت خواهند کرد، بلکه با پاک‌سازی استکبار در منطقه ظرفیت‌های کم‌نظیر در اختیار ایران و محور مقاومت برای توسعه و پیشرفت تاریخی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۱۳۷۳۲۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سمیرا دهقانی استاد مدیریت استراتژیک و رییس دانشگاه آزاد اسلامی قروه امروز و در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: وقیحانه‌ترین توقع اروپا و آمریکا آن است که کودک سرکش برجامی را در لالایی‌های جمهوری اسلامی همچنان بماند درحالی‌که این کودک سرکش قصد خواب ندارد و تا جایی پیش می‌رود که ضعف جسمی، مادر را از پای درخواهد آورد.

وی افزود: این توقع‌های نابخردانه و ظالمانه تنها از ضعف ساختاری دیپلماسی خارجی در چند سال گذشته سرچشمه گرفته است که هیچ‌گاه در این دیپلماسی مؤلفه‌های قدرت ایران روی میز گذاشته نشده است تا امروز دشمن این‌چنین بی‌حیا ایران را تهدید ننماید.

به گفته دهقانی چندین سال با بی‌توجهی کامل به ظرفیت‌های داخلی در توهم برجام فرصت سوزی شد و امروز مشاهده می‌گردد با این توهم نه سایه جنگ برداشته شد و نه ظرفیت‌های داخلی احیا گردید و نه کدخدا با دیپلماسی مهار شد.

وی گفت: امروز اگر ناتو عربی جرات تهدید ایران را پیدا نموده است و سایه جنگ بیشتر از گذشته حس می‌گردد به دلیل آن است که شش سال طلایی با توهم برجام به فنا رفت و امروز باید همان شرایط گذشته با شدت بیشتر برملت تحمیل شود.

دهقانی ادامه داد: سایه جنگ را آمریکا و هم‌پیمانانش نمی‌آورند بلکه بی‌تدبیری و ناکارآمدی‌ها داخلی که کوخ‌نشینان همان حامیان انقلاب را به ستوه آورده است این سایه را بر ملت تحمیل کرده است.

به گفته وی با بی‌تدبیری‌های چندساله کوخ‌نشینان را در دام گرفتاری‌ها رها کردیم و کاخ‌نشینان را فربه نمودیم تا امروز استکبار در توهم مقابله نظامی بیفتد، چرا که به‌خوبی می‌داند حامیان واقعی این انقلاب مستضعفین هستند و اگر این تکیه‌گاه از انقلاب بگیرد حمله به آن بسیار سهل خواهد بود.

وی ادامه داد:، اما دشمن در محاسبات خود، قدرت ایمان و آزادگی کوخ‌نشینان حتی در سخت‌ترین ناملایمات مادی را در نظر نگرفته است که با پای برهنه نیز همانند یمن پای اسلام خواهند بود.

وی افزود: کسانی که باعث‌وبانی مشکلات کنونی داخلی هستند نه‌تن‌ها باید مسئولیت آن را قبول نمایند، بلکه باید در مقابل این خسارات محض محاکمه گردند تا هیچ‌گاه دیگر کسانی پیدا نشوند که عزت ملی را بازیچه بی‌تدبیری خود بپندارند و در توهم خوش‌رقصی برای استکبار، چوب حراج به اقتدار و عزت ملی زنند

دهقانی یادآور شد: برخورد قاطع و فوری با بی‌تدبیری‌ها و ریشه‌کنی فساد در شرایط کنونی که ملت از آن رنجور شده‌اند، می‌تواند قدرت داخلی جمهوری اسلامی ایران را در برابر هر تهدیدی چند برابر افزایش دهد و بنابراین اگر قرار بر خسارات باشد، ما هر خساراتی می‌خوریم از تهدیدات خارجی نخواهد بود بلکه از سازش در مقابل بی‌تدبیری‌ها، حلقه‌های مدیریتی ناکارآمد و فساد‌های ریشه‌دار داخلی خواهیم خورد که توجه فوری به این امور حیاتی است.


تهدیدات جنگی آمریکا

این استاد دانشگاه اظهار کرد: آمریکا و هم‌پیمانان او به‌خوبی می‌دانند هرچند که نقشه برجامی آنان که نتیجه آنان فرصت سوزی برای یک ملت بود به مشکلات داخلی ملت تبدیل‌شده است، اما ایران اسلامی مؤلفه‌های قدرت خود را در حوزه بازدارندگی همچنان حفظ کرده است و اگر حماقتی انجام دهند در چند روز اول این حماقت جهنمی برای آنان در منطقه به پا خواهد شد و بنابراین بیشتر از این‌که دنبال رویارویی نظامی باشند در حوزه روانی تهدیدات آنان منطقاً قابل‌تحلیل است.

وی ادامه داد: اگر جنگی علیه ایران انجام شود در چند روز اول آن، اسرائیل با دست قدرتمند محور مقاومت و فنّاوری پیچیده نظامی ایران محو خواهد شد و پادگان‌های نظامی آمریکا در منطقه که محور مقاومت در کنار آنان خیمه زده است، هدف بعدی است که در چند روز اول خسارات جانی و نظامی غیرقابل‌تصوری بر آمریکا تحمیل خواهد کرد. ناو‌های آمریکا در منطقه هدف بعدی خواهند بود که به‌عنوان یک سیبل تمرینی به آهن‌پاره‌های عبرت‌انگیز تبدیل خواهند شد و ابعاد خسارات نظامی و جانی آمریکا در چند روز اول به حدی خواهد شد که همانند تهاجم اخیر اسرائیل به غزه، آمریکا و هم‌پیمانانش باید سریعاً دنبال میانجی آتش‌بس بگردند. تنگه هرمز و باب المندب نیز بر روی نفت دنیا بسته خواهد شد و این وضعیت وحشتناک و غیرقابل‌تصور، آثار آن چنان جهانی می‌شود که آمریکا در منطقه به انزوای فوری خواهد رسید. اگر روزی عربستان به توهم ضربات مهلک به یمن به جنگ تشویق شد به آن خاطر بود که تهدیدات کنار خود برای حمله به ایران در قالب یک ناتو عربی حذف نماید، اما امروز مشاهده می‌شود نه‌تن‌ها یمن حذف نشد بلکه قوی‌تر از گذشته هرزمان بخواهد مشت آهنین خود بر عربستان وارد خواهد کرد و بنابراین عربستان نیز قدرتی برای بازی کردن در این نقشه استکباری را دارا نیست و اگر حماقتی صورت گیرد تنها ایران اسلامی است که کمترین خسارات را از این حماقت دریافت خواهد کرد.

دهقانی عنوان کرد: منطق حکم می‌کند آمریکا و هم‌پیمانانش وارد جنگی در منطقه نشوند، چراکه آثار خسارت‌بار آن قابل‌سنجش نیست، اما اگر با حماقت حکام وقت آمریکا چنین جنگی طراحی شود، این جنگ سرنوشت‌ساز بسیار کوتاه خواهد بود و خروجی آن از پا درآمدن قدرت‌های توهمی استکبار منطقه خواهد بود و برخلاف آنچه که تصور می‌شود ایران اسلامی و محور مقاومت نه‌تن‌ها حداقل خسارات را از آن دریافت خواهند کرد، بلکه با پاک‌سازی استکبار در منطقه ظرفیت‌های کم‌نظیر در اختیار ایران و محور مقاومت برای توسعه و پیشرفت تاریخی قرار خواهد گرفت. جمهوری اسلامی ایران هیچ جنگی را شروع نمی‌کند، ولی اگر جنگی صورت گیرد تعیین‌کننده سرنوشت آن جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی در پایان گفت: افکار عمومی داخلی با هوشمندی در برابر این نوع وقایع باید رفتار کنند و بدانند اگر استکبار به آن تجزیه‌وتحلیل رسیده بود که می‌تواند گزینه نظامی خود را عملی نماید سال‌هاست این گزینه را اجرایی می‌نمود و مضحکانه است که برجام را سد راه این تصمیم دانست.
 
امروز دندان نشان دادن استکبار بیشتر از آن که واقعی باشد یک جنگ روانی است و در صورتی که با احتمال ضعیف، جنگی از حماقت استکبار صورت بگیرد این جنگ نتیجه‌ای به‌مراتب کمتر از جنگ هراسی خواهد داشت و آگاه باشیم وضعیت کنونی جامعه خروجی اشاعه جنگ هراسی‌ای بود که قبلاً برای کسب قدرت عده‌ای بر سرنوشت ملت تحمیل نمودند که به‌مراتب آثار آن چند برابر یک جنگ تمام‌عیار است.
 
شکاف عظیم طبقاتی، بیکاری افسارگسیخته، اقتصاد فلج، بستر‌های تولیدی متزلزل، تفرقه‌های قومی و مذهبی، تجردگرایی جوانان، فروپاشی خانواده‌ها، استکبار هراسی نسل‌ها، تهاجم فرهنگی، سقوط ارزش پول ملی، گرانی‌های افسارگسیخته، بتن‌ریزی ظرفیت‌های داخلی، جسارت‌های پی‌درپی دشمن، دیپلماسی التماسی و کوچکی سفره خانوار‌ها بخشی از آثار جنگ هراسی برملت هاست که امروز ملت ما آن را کاملاً لمس می‌کنند و یقیناً هیچ جنگی چنین آثار مخربی در پی نخواهد داشت. آثار جنگ هراسی به‌مراتب وحشتناک‌تر از یک جنگ است و این را باید همگان بدانند که وضعیت داخلی و بین‌المللی آمریکا ضعیف‌تر از آن است که بتواند حتی جنگی شبیه جنگ هشت‌ساله برملت ایران تحمیل نماید و تمام امید او به گاوشیرده عربی و ناتو عربی است که آن‌هم راه به‌جایی نخواهد برد و در صورت هر حماقتی از نطفه خفه خواهند شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات