نماینده سابق تهران با بیان اینکه دولت مصمم است که دانشجویان ما از متن برجام بی خبر بمانند گفت: من در مجلس نهم نزدیک ۳۰۰ ، ۴۰۰ ساعت وقت روی متن برجام وزارت خارجه گذاشتم.
کد خبر: ۹۱۳۷۶۰۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیّد محمود نبویان نماینده تهران در مجلس نهم عصر امروز (دوشنبه ۲۳ اردیبهشت) در مناظره با سیّد مصطفی تاج‌زاده عضو جبهه منحله مشارکت با عنوان «مقصر کیست؟» و با موضوع بررسی علل مشکلات فعلی کشور و راه های برون رفت آن که در سالن جابر بن حیان دانشکده شیمی دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: محور بحث نمی تواند یک موضوع خیلی کلی باشد.

وی افزود: یک تفکر غربگرا و دیپلماسی غربگرا در سیاست خارجی ما پیاده شده است. آیات قرآن مشخص کرده است که آیا باید با آمریکا رابطه داشته باشیم یا نه؟ شش سال این تفکر را کنار زدند و گفتند که ما بی عرضه محض هستیم و فقط رابطه با آمریکا می‌تواند مشکلات ما را حل کند. این دیپلماسی غربگرا برای ما برجام آورده است.

نبویان گفت: دولت مصمم است که دانشجویان ما از متن برجام بی خبر بمانند. من در مجلس نهم نزدیک ۳۰۰ ، ۴۰۰ ساعت وقت روی متن برجام وزارت خارجه گذاشتم.

وی ادامه داد: خود آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی گفت که رهبری به خاطر مکث من در روبرو شدن با آقای جان کری تذکر داد، اما همین آقای ظریف بعد از آن، چند ساعت با آقای کری قدم زد؟

نماینده تهران در مجلس نهم گفت: برجام شش جزء دارد و پنج ضمیمه دارد. در ضمیمه اول، تعهدات چه دادیم؟ و چه گرفتیم؟ به البرادعی نامه دادیم که می‌خواهیم ۱۰ مرکز هسته ای ایجاد کنیم، چون می‌خواستیم مشکل کمبود آب و مولدهای برقی را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مجلس بیست هزار مگاوات برق هسته ای تصویب کرده بود، اما الان هزار مگاوات داریم، چه کسی مانع شد؟

 

نبویان گفت: آقای تاج زاده ظاهرا آمده اند که القا کنند مردم به نظام بدبین شده اند و گویا بهترین راه حل همان است که آقای تاج زاده سالهای قبل می گفت که بریزید در خیابان و آتش بزنید.

وی اظهار داشت: شما می گویید که اسلام ولایت فقیه ندارد. آیا شما روایت دیده اید؟ 

نماینده تهران در مجلس نهم گفت: ما قرار بود در نطنز ۱۰ سایت دیگر بزنیم، در ژنو آمریکا گفت همین مقدار کافیست و فوردو را هم رها کنید و آقای ظریف تعهد داد و برگشت. 

وی افزود: آمریکا گفت ۱۶ هزار سانتریفیوژ را به ۵ هزار برسانید و آقای ظریف پذیرفت و خط تولید را هم نابود کردند، آمریکا گفت شما نابود کنید، ما ۵ کیلو ۵ کیلو به شما خواهیم داد. نزدیک به سه سال است متخصصان ما حق غنی سازی بالاتر از ۳ و نیم درصد ندارند. 

نبویان تصریح کرد: در برجام تعهد دادند که دانش غنی سازی هم تعطیل و ممنوع شود. این نتیجه تفکر دیپلماسی ضد دینی است.

وی اظهار داشت: برجام کشور را به سمت جنگ برده است، نه تنها اسراییل بلکه کشورهای کوچک منطقه هم ما را تهدید می کنند.

نماینده تهران در مجلس نهم گفت: هر کشوری می تواند با سه کیلو پلوتونیوم بمب بسازد اما به خاطر فتوای رهبری تولید بمب حرام است. اما اسراییل که فتوا نمی فهمد، آقایان رفتند به حرف آمریکا در راکتور اراک بتن ریختند و با آن عکس یادگاری هم گرفتند.

وی در ادامه خطاب به تاج‌زاده گفت: جای تاسف دارد که شما تفاوت میان برجام با طرح سه ماده ای آقای لاریجانی را نمی دانید. برجام هیچگاه به مجلس و حتی شورای عالی امنیت ملی نیامد. 

نبویان گفت: برجام را 5 نفر علی لاریجانی، حسن روحانی، جواد ظریف، علی اکبر صالحی و بعدا علی شمخانی شکل دادند. 

وی خاطرنشان کرد: اقای تاج زاده ! شما اصلا یک بار متن برجام را خوانده اید؟ ما باید امنیت کشور را حفظ کنیم. 

نماینده تهران در مجلس نهم گفت: از دل سوختهای مصرف شده پلوتونیوم استخراج می شود، اما از ایران تعهد گرفتند که حق یک گرم نگهداری سوخت را ندارد. 

نبویان گفت: آقای ظریف می گفت هیچکس نمی تواند از برجام خارج شود، چون یک الزام بین المللی است! آیا امروز آمریکا از برجام خارج نشده است؟ 

وی ادامه داد: در متن برجام، ایران به صورت زمانبندی شده محدود نشده است، بلکه تعهد داده تمامی سوختهای مصرف شده را در حال و آینده به خارج بفرستد، یعنی از طرف نسلهای آینده هم تعهد دادند. علاوه بر آن، آقای ظریف تعهد داده است که ایران تا ابد از دانش بازفرآوری هسته ای هم محروم باشد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: عراق و سوریه و افغانستان زیر خرابی و جنگ است، پس چرا ارزش پول آنها از پول ما بالاتر است؟ 

نبویان گفت: خروجی برجام شد نابودی اقتصاد ما. در زمان اوباما هم هیچ تحریمی برنداشته نشد. خود اوباما می گفت ما نمی توانیم با ایران بجنگیم. همین امروز آقای ترامپ می گوید که ما قصد جنگ با ایران نداریم، اما آقای تاج زاده می گوید خطر جنگ وجود دارد. 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: اضافه کرد: ما هم قبول داریم که برجام را به مردم بسپاریم و بپرسیم آیا خروجی این برجام را قبول دارید؟ با این قیمت گوشت و برنج و سایر اقلام، آیا برجام خوب است یا نه ؟

ارسال نظرات