رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: در پی پایش منطقه توسط کارشناسان جهادکشاورزی این شهرستان پوره های ملخ در منطقه خشاب لیشتر شناسایی شد.
کد خبر: ۹۱۳۷۶۶۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
سید عبدالوهاب پورالحسینی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مشاهده پوره‌های سنین مختلف ملخ صحرایی در منطقه خشاب لیشتر و خطر آسیب‌های جبران ناپذیر به باغات و صیفی جات با هماهنگی فرمانداری، جهادکشاورزی، نیرو‌های بسیج سپاه، شرکت نفت و دگیر ارگان برای مبارزه با این آفات عازم این منطقه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی انجام گرفته است، گفت: عملیات سم‌پاشی منطقه در حال انجام است.

رئیس جهادکشاورزی گچساران گفت: در پی پایش کارشناسان جهادکشاورزی ملخ‌های صحرایی مهاجم علاوه بر ورود به مراتع منطقه باباکلان و بی بی حکیمه (س) در دو منطقه دیگر شهرستان گچساران مشاهده شده است.

این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر ملخ‌های صحرایی به سه منطقه از مراتع در جنوب گچساران هجوم آورده‌اند، افزود: کار سم پاشی در منطقه دشت خشاب از ۳ بامداد فردا آغاز و در منطقه بی بی حکیمه ۱ و ۲ و روستای باباکلان گچساران برای سومین بار انجام شد.

وی ابراز کرد: بیش از ۲۰۰ هکتار از مراتع منطقه بی‌بی حکیمه و روستای باباکلان گچساران در مبارزه با ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شده است.

پورالحسینی با اشاره به اینکه این ملخ‌ها در منطقه بی بی حکیمه شهرستان گچساران به صورت دسته‌ای مشاهده شده است، گفت: به دلیل مرز دیلم و گناوه با شهرستان گچساران ملخ‌ها به صورت دسته‌ای مشاهده شده است.
رئیس جهاد کشاورزی با بیان اینکه مراتع مناطق جنوب گچساران در حال خشک شدن است افزود: با توجه به اینکه ملخ‌ها در مناطق سبز و مرطوب زندگی می‌کنند این ملخ‌ها برای تغذیه وارد مزارع صیفی جات و باغات می‌شوند و چنانچه منطقه سم‌پاشی نشود خسارت جبران ناپذیری به مزارع وارد خواهند کرد.

این مسوول ابراز کرد: شهرستان گچساران دارای ۲ هزار هکتار باغ و بیش از ۲۰ هزار هکتار زراعت صیفی‌جات است که با وجود هجوم ملخ‌ها در منطقه این اراضی را تهدید می‌کند.
ارسال نظرات