گفتگو با نویسنده کُردستانی:

سبک زندگی صحیح؛ عامل مهم تداوم انقلاب / گاهی لازم است با خلاقیت و ابتکار به هدف مورد نظر رسید

نویسنده کُردستانی می‌گوید: برای انجام هرکاری مانع‌های وجود دارد، ولی گاهی لازم است با خلاقیت وابتکار به هدف مورد نظر رسید.
کد خبر: ۹۱۳۷۶۸۵
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سبک زندگی اسلامی ایرانی اثر حسن قادرمرزی نویسنده کردستانی است که به سبک زندگی سالم پرداخته است و معتقد است که برای نهادینه کردن سبک زندگی سالم باید شرایطی فراهم نمود و به فرهنگ سازی آموزش عمومی و توانمند سازی هماهنگ کردن دیگر ارگان‌هایی که به نحوی در سلامت مردم موثر می‌باشند پرداخت.

وی در این کتاب به هفت سرفصل اشاره کرده است که آشنایی با مزاج‌های نه گانه، تدابیر خوردن و آشامیدن، تاثیر تغذیه بر رفتار، اختلالات شایع کودکان در دبستان و قبل از دبستان، مهارت‌های کلیدی زندگی اجتماعی، اعتیاد و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله این سرفصل هاست.

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

حسن قادرمرزی روانشناس بالینی و به عنوان مسوول معاونت سلامت قرارگاه پیشرفت و ابادانی کردستان در حال فعالیت هستم.


هدف و الگوی شما برای نوشتن این کتاب چه بوده است؟


سبک زندگی صحیح؛ عامل مهم تداوم انقلاب است لذا یکی از برنامه‌های پیشنهادی معاونت سلامت درسال ۹۷ اموزش سفیران سلامت با توجه به گستردگی طب سنتی و منابع زیاد در این زمینه و همچنین سلیقه‌های متنوع افرادی که در این زمینه فعالیت دارند و نبودن منابع کاربردی و لازم برای اموزش سفیران سلامت و سرفصل برای تدریس مبلغین سلامت این ضرورت را احساس و با کمک همکارانمان، مدرسین و مبلعین سلامت درمعاونت سلامت قرارگاه پیشرفت وابادانی این کار را شروع کردیم.

در صورت امکان از کتابتان برایمان بگویید؟

نوشتن مطالب کاربردی و آموزنده دراختیار مراجعین بخشی از تعهدات یک روانشناس واخلاق حرفه‌ای می‌باشد و تازه‌های علمی به زبان ساده بایستی دراختیار عموم مردم و همچنین متخصصن قرار گیرد که جزو برنامه‌های اتی و با استعانت از پروردگار و همکاری و همراهی دوستان دانش پژوه امر تدوین و چاپ و نشر کتاب را ادامه خواهیم داد.

هر نویسنده‌ای با یک سری مشکلات روبه رو است با توجه به اینکه تاکید اصلی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به حمایت از نویسندگان است، آیا شما برای نوشتن این کتاب با مشکلاتی رو به رو بودید؟


برای انجام هرکاری مانع‌های وجود دارد، ولی گاهی لازم است با خلاقیت وابتکار به هدف مورد نظر رسید، نداشتن منابع مالی لازم که ما با اعتبار کمتر از ۸ درصد شروع کردیم.


از فعالیت فرهنگی خودتان بفرمایید؟

در خصوص سایر فعالیت‌های بنده درکنار ارایه خدمات روانشناختی و مشاوره به هم استانی هایم در چند مرکز درمانی درمانگاه معراج کلینیگ تخصصی قدس درمانگاه خیریه قبا بهاران وکلینیک آرا کار پژوهشی واموزشی در حوزه سلامت وسبک زندگی اسلامی ایرانی درخصوص مهارت‌های زندگی و آموزش پیش از ازدواج و فرزند پروری و تاب آوری و کارگاه‌های خودشناسی برای جوانان مخصوصا سربازان و افسران وظیفه برگزار می‌کنم.

صحبت شما با جوانانی که در این عرصه قدم بر می‌دارند چیست؟

جوانان از استعداد و توانمندی خاصی برخوردارند در شناسایی و کشف توانمندی‌های خود در حین تحصیل غافل نشوند و فعالیت خود را در حوزه مورد علاقه شان با جدیت و پشتکار پیگیر شوند و آینده خوب خود و مملکت از همین امروز رقم بزنند و کاری را که شروع می‌کنند و تا سرمنزل مقصود و پایان دنبال کنند تا مشمول این دعای خیر پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) قرارگیرند که فرمودند: "خدا رحمت کند کسی که هرکاری شروع می‌کند به پایان می‌رساند".

سخن پایانی شما ...؟


در پایان بر خود لازم می‌دانم ازهمه کسانی در تهیه وتدوین و چاپ ونشر وبازخورد لازم بعداز مدت کوتاهی که توزیع گردید و دست یاری دادند نهایت تشکر و قدر دانی را دارم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات