خبرهای داغ:
با اشاره به اسکان بیش از یک هزار نفر از مردم سیل‌زده روستاهای سیل‌زده در یادمان شهید علم‌الهدی گفت: گروه‌های جهادی از شهرستان‌های مختلف به استعداد بیش از ۸۵۷ نفر از دانشجویان دانشگاه‌ها در مناطق سیل‌زده حضور یافتند.
کد خبر: ۹۱۳۷۶۹۲
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج ، محمدحسین شادمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز در تشریح خدمات بسیج دانشجویی خوزستان در مناطق سیل‌زده اظهار داشت: به دستور فرماندهی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان در یادمان شهید علم‌الهدی جهت خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضور پیدا کردیم.

وی بیان کرد: در جهت سازماندهی دانشجویان سراسر استان خوزستان برای ارائه خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان قرارگاه جهادی شهید علی هاشمی تشکیل شد و با هدف استقرار بیمارستان صحرایی با معاونت بهداشت و درمان نیروی دریایی و در جهت ارائه خدمات فرهنگی با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) هماهنگی انجام شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان خوزستان با اشاره به اسکان بیش از یک هزار نفر از مردم سیل‌زده روستاهای سبهانیه، شاکریه، هوفل و جرگه سید علی در یادمان شهید علم‌الهدی ادامه داد: جهت طبخ وعده‌های غذایی موکبی در یادمان برپا شد.

وی به آماده‌سازی و تجهیز بازارچه برکت یادمان شهید علم‌الهدی اعم از موکت، پنکه، هواکش و اقلام مصرفی جهت اسکان افزود: به مردم سیل‌زده حاضر در یادمان اقلام بهداشتی و غذایی موردنیاز در مقاطع مختلف ارائه می‌شد.

شادمان‌فر از دیگر خدمات ارائه شده به مردم سیل‌زده را هماهنگی و حضور 72 ساعته گروه دندان پزشکی و چشم پزشکی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران در یادمان، احداث خانه کودک جهت تفریح و بازی کودکان و ویزیت بیش از 6 هزار نفر از مردم سیل‌زده تمام مناطق و تجویز بیش از 50 میلیون تومان دارو برشمرد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان خوزستان به حضور 20 نفر از پزشکان و متخصصین در مناطق سیل‌زده و ارائه خدمات پزشکی اشاره و افزود: گروه جهادی دامپزشکی بسیج دانشجویی شهید چمران نیز در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردند و به ارائه خدمات بیش از 50 میلیون تومان دارو برای احشام مردم مناطق سیل‌زده پرداختند.

وی عنوان کرد: گروه‌های جهادی از شهرستان‌های دزفول، بهبهان، اندیمشک، اهواز، آبادان، رامهرمز، مسجدسلیمان، شوشتر، ایذه و باغملک به استعداد بیش از 857 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های خوزستان در مناطق سیل‌زده استان حضور پیدا کردند.

شادمان‌فر به هماهنگی و حضور تیم تاسیساتی دانشجویی و ارائه خدمات تعمیراتی شامل سرویس بهداشتی، حمام و سقا خانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: هسته مطالعاتی آب شهید علی هاشمی با سه رویکرد مدیریت سیلاب، ذخیره سازی آب شیرین و مبارزه با کانون‌های ریزگرد متشکل از دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد در رشته‌های تحصیلی زمین‌شناسی، علوم آب، نقشه‌برداری، محیط زیست، مکانیک سیالات، عمران، نفت و کشاورزی توسط نواحی تهران و خوزستان تشکیل شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان خوزستان با اشاره به اجرای عملیات پیشنهادی هسته در مورد لایروبی دایک‌های مرزی مخزن R1 و ورودی مخزن R1 به مخزن R2 اظهار داشت: عملیات پیشنهادی هسته درباره لایروبی به طول 2 کیلومتر از رودخانه نیسان با همکاری مدیریت پروژه‌های نفت در غرب کارون نیز اجرا شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها