خبرهای داغ:

وجود 64 خانه قرآن و عترت در سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت : ۶۴ خانه قرآنی شهری و روستایی در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۳۷۷۵۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام علی شکری با بیان اینکه ۶۴ خانه قرآنی شهری و روستایی در استان وجود دارد گفت : از این تعداد، ۳۸ باب متعلق به خانه قرآن وعترت روستایی و ۲۶ باب خانه قرآن و عترت شهری هستند که در آنها فعالیت‌های قرآنی شامل دوره‌های آموزشی، تلاوت، حفظ، تفسیر، جز خوانی و … برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه ۵۴ مؤسسه فرهنگ قرآن و عترت نیز در سطح استان سمنان مشغول به کار است، افزود: این مؤسسات نیز در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه قطعاً با درخواست جدید در راستای تأسیس مؤسسه و یا خانه قرآنی، تعداد این مکان‌ها در سطح استان طی سال ۹۸ ممکن است بیشتر نیز شود، گفت: این مؤسسات در واقع نقش بازوان اجرایی سیاست‌ها و برنامه‌های قرآنی تبلیغات اسلامی استان را در هشت شهرستان استان بر عهده دارند.
شکری بیان کرد: از مجموع ۵۴ مؤسسه قرآنی فعال در استان سمنان ۱۳ مورد در سمنان، ۱۴ مورد در شاهرود، هفت مورد در گرمسار، ۱۲ مورد در دامغان، چهار مورد در مهدی‌شهر، سه مورد در میامی و یک مورد در سرخه به ثبت رسیده‌اند.
وی افزود: در شهرستان سمنان همچنین هشت خانه قرآن و عترت شهری و یک خانه روستایی، در شاهرود هشت خانه قرآن و عترت شهری و شش باب روستایی، در دامغان یک خانه قرآن و عترت شهری و هفت باب روستایی، در گرمسار و آرادان چهار خانه قرآن و عترت شهری و ۹ روستایی، در مهدی شهر سه خانه قرآن و عترت شهری و دو خانه روستایی، در میامی سه خانه قرآن و عترت شهری و ۱۲ روستایی و همچنین در سرخه یک خانه قرآن و عترت روستایی وجود دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: تعداد مربیان قرآنی که در سال ۹۷ توسط اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سمنان آموزش قرآن کریم در سطوح مختلف دیده‌اند، ۶۶ نفر بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها