خبرهای داغ:
مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب گفت: تنها کارخانه تولید پارچه چادری در کشور، در شرایط تحریم و بحران تولید کنندگان عفاف و حجاب را تنها گذاشت.
کد خبر: ۹۱۳۷۷۸۳
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، اسدالله سلیمانی عضو تیم برگزار کننده بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن و مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه حسن روحانی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نخستین کسی بود که قانونی شدن حجاب اسلامی در کشور را پیشنهاد داد، گفت: انتظار می‌رفت در دولت وی دفاع خوبی از مسأله حجاب صورت گیرد اما در این دولت قیمت چادر چهار برابر شد.
وی با بیان اینکه امسال هیچ حمایتی از طرح «نذرحجاب» انجام نگرفته است اظهار داشت: تنها کارخانه تولید چادرمشکی در ایران که قول داده بود در تامین مواد اولیه و اجرای این طرح ارزشمند طی برگزاری نمایشگاه قرآن به مجریان این طرح کمک کند، هیچ پارچه‌ای در اختیار مجریان قرار نداده است.
عضو تیم برگزار کننده بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن با اشاره به اینکه مدیرعامل این کارخانه انتقاد من از این نحوه توزیع تولیدات این کارخانه را دلیل اختصاص ندادن پارچه به طرح «نذرحجاب» عنوان کرده است، بیان داشت: مدیرعامل این کارخانه باید پاسخگو باشد که چرا اینکه بابت احداثش ۳۲ درصد بر واردات چادر مشکی تعرفه بسته شد، در شرایط تحریم و بحران تولید کنندگان عفاف و حجاب را تنها گذاشته است.
وی ادامه داد: این کارخانه موظف بود در شرایط حاضر اقتصادی و بالارفتن قیمت دلار، پارچه مورد نیاز تولید چادر مشکی را تامین کند، اما پارچه سر از بازار در می‌آورد و ما باید این پارچه را ۵ هزارتومان گران‌تر بخریم.
سلیمانی خاطرنشان کرد: ناراحتی مدیرعامل این کارخانه هیچ اهمیتی ندارد، این پول بیت‌المال است و باید به دست تولید‌کنندگانی برساند تا اشتغال ۳۰ هزار نفر در کشور دچار مشکل نشود.
عضو تیم برگزار کننده بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن تاکید کرد: با تمام این مسائل امسال هم طرح «نذر حجاب» و «دوخت رایگان چادر» در نمایشگاه عفاف و حجاب اجرا می‌شود و همه سعی‌مان این است که پارچه با کیفیت و قیمت مناسب را بنابرتعهدمان برای خانم‌های محجبه تامین کنیم.
مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «پوشش عفیفانه، جامعه عفیفانه» خواستار پیگری آخرین وضعیت پوشش در کشور شدند و اظهار داشتند: چهل سال از انقلاب شکوهمنداسلامی ما می گذرد، سالهاست اختیارات و هزینه های فراوانی صرف سیاستگذاری‌ها، برنامه ریزی‌ها و طراحی طرح و مدل مناسب پوشاک آقایان و بانوان مسلمان این تنها جامعه شیعی جهان می شود؛ چرا خانواده های متدین و ارزشی در مضیقه و سختی باید البسه مدنظرشان را در بازار بیابند؟
منبع: فارس

ارسال نظرات