رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از افتتاح گالری حرفه‌ای در بیجار همزمان با عید سعید فطر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۷۸۰۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی در دیدار با علی اکبر ورمقانی، فرماندار شهرستان بیجار با اشاره به دهمین سالگرد سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان و شهرستان بیجار در اردیبهشت ۸۸، اظهار کرد: سفر رهبر معظم انقلاب به استان نقطه عطفی در تاریخ کردستان بود و صفحه جدیدی در بخش توسعه و آبادانی استان رقم خورد و آثار و برکات مادی و معنوی این سفر هنوز جاری و ساری است.

وی در خصوص آثار معنوی این سفر افزود: نامگذاری استان کردستان به عنوان استان هنر و فرهنگ یکی از مهمترین اثرات این سفر بود که امروز کردستان را به عنوان یک مرکز مهم در بخش هنر و فرهنگ ایران زمین در بعد بین المللی نیز در کانون توجه قرار داده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ادامه داد: تأکید برحفظ وحدت و امنیت پایدار استان کردستان و توجه به زبان کردی به عنوان یک پتانسیل قوی ملی در کنار تأمبن منابع مالی مشخص جهت ایجاد پروژه‌های مهم و کمک به تسریع در روند توسعه استان که بسیاری از آن‌ها به بهره برداری رسیده و یا در حال انجام است از دیگر آثار مثبت این سفر تاریخی بوده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با مردم بیجار داشتند در بیاناتی با نگاه ژرفی که به وضعیت بیجار داشتند نقشه راهی را برای مسئولین و مردم آن شهرستان مشخص فرمودند که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

مرادی با بازخوانی بخشی از این بیانات، گفت: معظم له در جمع مردم شهرستان بیجار فرمودند: «باشید، بمانید و بیجار را آباد کنید» و برهمین مبنا حوزه هنری استان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با مجوز دفتر مرکزی و حمایت مسئولین استانی به منظور فراهم سازی زمینه‌های لازم فعالیت هنرمندان توانمند این شهرستان تنها دفتر شهرستانی حوزه هنری را در بیجار راه اندازی کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه علیرغم حضور چهره‌های مطرح هنری علی الخصوص در بخش هنر هفتم سینما این شهرستان فاقد سینما بود و در کمترین زمان ممکن به منظور توسعه زیرساخت‌های فرهنگی با حمایت مسئولان شهرستان با تخصیص اعتبار از محل اعتبارات حوزه هنری کشور سینما آزادی بیجار با ظرفیت ۲۸۵ صندلی به عنوان سینمایی استاندارد و مجهز به امکانات روز در این شهرستان افتتاح شد و امروز به عنوان مرکز فعالیت‌های فرهنگ و هنر شهرستان بیجار قرار دارد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص این سینما گفت: در سال ۹۷ براساس آمار موجود و رسمی ۷۰ هزار نفر به سینما مراجعه کرده‌اند که این آمار نشان دهنده توجه و علاقه مردم بیجار به سینما و هنر هفتم است.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری به عنوان نهاد مولود انقلاب اسلامی تمام توجه خود را به گسترش هنر و فرهنگ انقلاب قرار داده است، در خصوص برنامه‌های حوزه هنری عنوان کرد: برگزاری ده‌ها جشنواره ملی و بین المللی در سطح استان در عرصه‌های مختلف هنری طی ۱۰ سال اخیر، حمایت از هنرمندان جهت تولید آثار هنری، برگزاری شب‌های خاطره به منظور زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس و ارج نهادن به رشادت‌های ایثارگران، چاپ آثار هنری در بخش‌های مختلف بخش دیگری از برکات این سفر تاریخی بوده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، مهمترین برنامه در دست اقدام حوزه هنری را با توجه به پتانسیل بسیار بالای هنرمندان بخش تجسمی این شهرستان احداث یک گالری استاندارد عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با حمایت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان و فرمانداری بیجار در حال ساخت یک گالری استاندارد در جنب سینما آزادی بیحار هستیم که ان شاءالله عید سعید فطر این ظرفیت مهم هنری به صورت رسمی افتتاح و در اختیار هنرمندان این شهرستان قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: فرهنگ زیربنای توسعه است و توسعه متوازن و همه جانبه نیازمند توجه بیشتر به فرهنگ و مؤلفه‌های فرهنگی است؛ این اطمینان را می‌دهم که سرمایه گذاری در این بخش می‌تواند بیجار را که از نظر جغرافیایی بام ایران قرار داده است از بُعد هنر و فرهنگ نیز بام ایران قرار گیرد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات