مدیر امور دانشجویی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: با تکمیل دو مجموعه در حال ساخت، ۴۸۸ نفر به ظرفیت خوابگاهی این دانشگاه افزوده می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۷۸۳۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مهین صالحیان با اشاره به آغاز ساخت دو خوابگاه جدید دخترانه و پسرانه از سال ۹۵، اظهار داشت: این ساختمان‌ها حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.
وی با بیان اینکه هر یک از این ساختمان‌ها ظرفیت اسکان ۲۴۴ دانشجو را خواهد داشت، افزود: خوابگاه دختران سه هزار و ۵۰۰ و خوابگاه پسران سه هزار و ۳۶۸ متر مربع زیربنا دارد.
مدیر امور دانشجویی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه همچنین با تأکید بر اینکه به همه دانشجویان روزانه متقاضی، خوابگاه تعلق می‌گیرد، ابراز کرد: این دانشگاه دارای سه مجموعه خوابگاهی به صورت ملکی و با امکانات و تجهیزات مناسب است.
صالحیان با بیان اینکه خوابگاه دخترانه شقایق به ظرفیت ۴۳۰ نفر دارای ۶ ساختمان دو و سه طبقه است، یادآور شد: این مجموعه با وجود دارا بودن حدود نیم قرن قدمت و تغییر کاربری از اداری به خوابگاهی، خوب نگهداری شده و بدون مشکل خاصی قابل استفاده است.
وی با اشاره به اسکان دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ساختمان‌های مجزا، تصریح کرد: فضای سبز، سالن ورزشی، زمین والیبال، فضای دوچرخه سواری، نمازخانه، سالن‌های مطالعه، تلویزیون، کامپیوتر و دفتر مشاوره از جمله امکانات این مجموعه خوابگاهی است.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه خوابگاه نرگس نیز که عمدتا به اسکان دانشجویان پزشکی و رزیدنت‌ها اختصاص یافته در مجاورت بیمارستان امام حسین (ع) قرار دارد، افزود: این خوابگاه ۲۵۰ نفر ظرفیت داشته و دارای امکاناتی، چون سالن ورزشی، نمازخانه و فروشگاه است.
صالحیان اضافه کرد: هر ۲ خوابگاه دارای سالن توزیع غذا برای وعده شام هستند و در زمان امتحانات، وعده نهار نیز در خوابگاه‌ها توزیع می‌شود.
وی در خصوص خوابگاه پسران نیز گفت: خوابگاه سامان با ظرفیت بیش از ۲۵۰ نفر علاوه بر امکانات کامل، دارای زمین چمن است.
صالحیان به برنامه‌های هفته خوابگاه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: تقدیر از اتاق‌های نمونه، برپایی سفره‌های افطار دورهمی دانشجویی، برگزاری مسابقات دانشجویی از جمله مسابقات PS در خوابگاه پسران، برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی و نشست مشاوران با دانشجویان در اتاق‌های خوابگاه‌ها از جمله برنامه‌های این هفته است.
وی ادامه داد: برنامه افطار دورهمی دوشنبه و چهارشنبه به ترتیب در خوابگاه‌های شقایق و نرگس و سه شنبه با حضور رئیس و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و مدیران حوزه دانشجویی در خوابگاه پسران برگزار می‌شود.
وی در پایان به برگزاری مسابقات ورزشی، اضافه کرد: فردا شب مسابقه آشپزی به طور همزمان در خوابگاه‌های شقایق و نرگس برگزار می‌گردد
ارسال نظرات
پر بیننده ها