سپاه حضرت عباس(علیه السلام) استان اردبیل با اجرای طرح"جهاد همبستگی ملی" به بازسازی ۵۰۰ منزل مسکونی کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۳۷۹۰۵
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات،طی جلسه ای که به ریاست سردار مستعد جانشین فرماندهی سپاه حضرت عباس(علیه السلام) استان اردبیل با حضور مسئول اداره اوقاف استان حجت الاسلام و المسلمین ستوده با فرماندهان نواحی و مسئولین اداره اوقاف شهرستانها به صورت ویدئو کنفرانس در تاریخ ۹۸/۲/۲۴ برگزار گردید بر اجرای طرح جهاد همبستگی ملی تاکید و نحوه اجرای آن توضیح داده شد.

در ابتدای جلسه سرهنگ پیرجاهد مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان به اقدامات انجام یافته توسط سازمان بسیج مساجد و محلات و بسیج سازندگی استان و نواحی در ارتباط با طرح اشاره نمودند.

سپس مسئول اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بیان فرمودند که کمک رسانی به هموطنان و همنوعان از آرمان های ماه مبارک رمضان و انقلاب اسلامی است و در آیات و روایات بر این اصل مهم تأکید شده است. ایشان در ادامه با اشاره به اینکه استان اردبیل به عنوان معین استان لرستان در بحث بازسازی منازل مسکونی مناطق سیل زده می باشد اشاره کردند در طرح جهاد همبستگی ملی با محوریت مساجد اجرا می شود و ما باید این را به عنوان یک فرصت قلمداد کنیم. در ادامه ایشان افزودند: محورهای فعالیت ادارات اوقاف و امورخیریه در شهرستانها در ارتباط با این طرح در سه بخش مهم می باشد ۱: شناسایی مساجدی که دارای موقعیت مناسب مکانی برای حضور جمعیت هستند ۲: استفاده از ایام ماه مبارک رمضان خصوصاً شب میلاد حضرت امام حسن(ع)، لیالی قدر و روز شهادت امام علی(ع) و عید سعید فطر برای جمع آوری کمک های مردمی ۳: پای کار آمدن ارکان مساجد خصوصا هیت امناء در این عرصه مهم. در ادامه جلسه سردار مستعد جانشین فرماندهی سپاه استان اردبیل با اشاره به اینکه این طرح تنها بار مالی ندارد بلکه مسائل مادی و معنوی در کنار هم هستند اشاره کردند که در صدر اسلام مساجد کانون تصمیم گیری های مهم بوده و در جامعه امروزی نیز این موضوع باید ادامه داشته باشد. ایشان با اشاره به اینکه بازسازی ۵۰۰ منزل مسکونی در بخش معولان پلدختر بر عهده سپاه استان اردبیل می باشد به لزوم پای کار بودن فرماندهان نواحی جهت اجرای موفق طرح تاکید کردند. در ادامه ایشان توضیحاتی را در خصوص نحوه جمع آوری کمک ها، توزیع پوستر طرح در مساجد و پایگاه ها و ... بیان فرمودند. جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد به پایان رسید.

ارسال نظرات