دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تهران:‌
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تهران با اشاره به اتفاقات روز گذشته این دانشگاه گفت: دخالت آقای سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، عملا به اقدامات هنجارشکنانه در فضای دانشگاه رسمیت داد.
کد خبر: ۹۱۳۷۹۶۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سجاد رئوفی دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، با اشاره اقدام هنجارشکنانه روز گذشته برخی دانشجویان و برهم زدن نظم دانشگاه تهران گفت: در دو سال اخیر قوانین کلی مربوط به ماه مبارک رمضان در دانشگاه  حاکم بوده که این قوانین  مطالبه عمومی خودِ دانشجویان از مسئولان فرهنگی و حراست دانشگاه است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: متاسفانه برخی‌ها جو دانشگاه را با قهوه خانه اشتباه گرفته‌اند و با ظاهر نامتعارف خود امنیت روانی دانشگاه را به هم می‌زنند. رعایت حقوقی انسانی دانشجویانی که در فضای دانشگاه مشغول فعالیت‌‌های علمی ‌هستند باید مورد توجه مسئولان دانشگاه قرار داشته باشد.

دیبر حامعه اسلامی دانشگاه تهران  با تاکید بر اینکه هنجارشکنی که امسال در حال اتفاق افتادن است، موضوعی سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده از سوی جریان‌‌های غربگرا است که هر روز به دنبال بحران سازی در داخل کشور هستند، گفت: چرا باید در شرایطی که کشور درگیر شدیدترین تحریم‌های اقتصادی است و مردم از نظر اقتصادی در شرایط دشواری قرار دارند، عده‌ای با بزرگنماییِ مسائل حاشیه‌ای، امنیت روانی داشته را بر هم بزنند.

رئوفی خاطرنشان کرد: هدف عده‌ معدودی که روز گذشته دست به هنجارشکنی در دانشگاه زدند این بود که  با بر هم زدن جو دانشگاه، بیانیه‌ای 5 خط که سراسر توهین به مقدسات دینی بود  را قرائت کرده و از آن فیلم برداری کنند، برنامه‌ای که این دانشجویان هنجارشکن از روزهای قبل نیز به صراحت آن را بیان می‌کردند.  

وی افزود:  تاکنون سابقه نداشته است که عده‌ای معدود اینگونه به خود جرئت دهند که در فضای دانشگاه به شکل صریح به مقدسات دینی هتک حرمت کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تهران گفت:‌ تنها کاری که  حراست دانشگاه در روزهای اخیر در راستای اجرای بخشنامه رعایت موازین شرعی انجام داده بود،  تذکری لسانی به دانشجویان خانمی که واقعا وضع حجاب نامتعارفی داشتند، بود که همین مسئله مستمسکی شد برای عده‌ای که از روزهای قبل برای اقدامات هنجارشکنانه خود را آماده کرده بودند.

رئوفی با انتقاد از مسئولان اجرایی دانشگاه گفت:  یکی از گلایه‌های ما از حراست دانشگاه این است که چرا روز گذشته و زمانی که از التهاب جو دانشگاه با خبر شدند، در بازدید کارت‌های دانشجویی در ورودی‌های دانشگاه تساهل به خرج دادند. همچنین مسئولان فرهنگی دانشگاه در این قضیه بسیار واداده عمل کردند و علی‌رغم مخالفت دانشجویان انقلابی در رابطه با  رسمیت دادن به اقدامات ضددینیِ عده‌ای هنجارشکن، اما متاسفانه با دخالت آقای سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، عملا آن اقدامات هنجارشکنانه در فضای دانشگاه به رسمیت شناخته شد.

ارسال نظرات