یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: برخی جریانات داخلی با ابزار تهدید نظامی و تهدید آفرین معرفی کردن آمریکا در بحث نظامی، ورود کرده تا مردم را دچار ترس و التهاب کنند و با این فضای ارعاب نظامی مجامع سیاسی خاصی را دنبال کنند.
کد خبر: ۹۱۳۷۹۸۲
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

مجتبی صدیقی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با بیان اینکه مسئولان آمریکایی بارها به ناتوانایی علیه جمهوری اسلامی اذعان کرده اند، گفت: امروز آمریکا در شرایطی نیست که بتواند ایران یا حتی کشورهای ضعیف‌تر را تهدید به جنگ نظامی کند.

وی با اشاره به دلایل این موضوع افزود: دولت آمریکا از نظر اقتصادی در شرایطی نیست که بتواند هزینه‌های جنگ سنگین دیگری را بپردازد چراکه اقتصاد این کشور با بدهی های بسیار سنگین و چالش های بسیار گسترده ای مواجه است.

صدیقی با اشاره به وضعیت ارتش آمریکا در سالیان اخیر گفت: ارتش آمریکا به دلیل حضور در جنگ‌های متعدد، از آمادگی رزم کافی برای ورود به یک جنگ دیگر برخوردار نیست.

وی رئیس جمهور آمریکا را قادر به مدیریت جنگ با ایران ندانست و افزود: امروز ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا علیرغم اینکه حرف از جنگ و گزینه نظامی علیه ایران می زند اما از حیث شخصیتی فردی نیست که بتواند جنگ را مدیریت کند. دلیل دیگر هم شرایط منطقه ای و داخلی جمهوری اسلامی ایران است چراکه امروز ایران از نظر قدرت نظامی به یک قدرت بلامنازع نظامی تبدیل شده است.

 صدیقی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در یارگیری منطقه‌ای نیز موفق عمل کرده و توانسته از ظرفیت ارتش منطقه‌ای بهره‌مند باشد، تصریح کرد: قدرت پاسخگویی آتشین جمهوری اسلامی هم از دیگر عوامل این موضوع است؛ ایران اسلامی امروز یک قدرت بسیار توانمند نظامی است که توان دفاعی گسترده ای دارد و پاسخ محکمی به هرگونه تجاوز را خواهد داد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: شرایط حضور منطقه ای آمریکا باعث شده تا ما از توان پاسخگویی بالایی برخوردار باشیم؛ جبهه های گسترده ای توسط جمهوری اسلامی می تواند علیه آمریکا باز شود که ابعاد پاسخگویی بسیار بالایی خواهد داشت و ابعاد این پاسخگویی به هیچ وجه برای آمریکائی ها مشخص نیست به طوری که آنان نیز توان فکر کردن در مقابل این ابعاد پاسخگویی را ندارند.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب نیز به صراحت بارها در رابطه با این موضوع فرمایشاتی را عنوان کرده‌اند، گفت: اینکه چرا کسانی در داخل کشور تبدیل به رسانه های دشمن شده اند، در این شرایط به وضعیت معادلات داخلی  و انگیزه های سیاسی برخی از جریانات سیاسی برمیگردد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تحت فشار قرار دادن مردم توسط جریانی خاص برای تصویب قراردادهای استعماری عنوان کرد: در راستای برخی از منافع سیاسی و اقتصادی و تحمیل بعضی از مسائل به کشور مثل تحمیل FATF و پالرمو جریانی خاص این اهداف را دنبال می کنند.

صدیقی با تأکید بر اینکه کسانی در داخل  برای کسب منافع خاص این مسائل را دنبال می کنند، افزود: آنها با ابزار تهدید نظامی و تهدید آفرین معرفی کردن آمریکا در بحث نظامی، ورود پیدا می کنند تا مردم را دچار ترس و التهاب کنند و با این فضای ارعاب نظامی مجامع سیاسی خاصی را دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینگونه حرف ها جدید نیست و سال های 92 ،94، 96 هم شاهد طرح این مطالب بودیم و امروز هم این را تکرار می کنند؛ پشت پرده آن هم انگیزه های پیچیده اقتصادی و سیاسی است و با این انگیزه ها می خواهند خط تضعیف افکار عمومی در مقابل دشمنان را مطرح کنند.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات