خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: نکاتی که رهبری در دیدار اخیر با طلاب سراسر کشور بیان کردند بسیار مهم و حائز اهمیت بود و باید برای هر کدام از این موضوعات هیئت اندیشه ورز تشکیل شود.
کد خبر: ۹۱۳۸۰۱۶
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، با اشاره به دیدار اخیر طلاب سراسر کشور با مقام معظم رهبری، گفت: دیدار اخیر که با حضور طلاب و نمایندگان همه نهادهای حوزوی برگزار شد، از جهات گوناگون بسیار حائز اهمیت، ارزشمند و نوید بخش برای حوزه های علمیه بود.

وی افزود: صحبت هایی که انجام شد و طرح ها و پیشنهاداتی که توسط طلاب برادر و خواهر ارائه شد، بسیار مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت و برخی را هم تایید فرمودند که بحث تشکیل مرکز نوآوری و جمع آوری ایده های جدید طلاب برای پیشبرد اهداف حوزه های علمیه از جمله پیشنهادات بود که مورد موافقت و تایید معظم له هم قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه تهران اظهار کرد: در بخش دیگری از این دیدار، آیت الله اعرافی گزارشی از فعالیت های حوزه را ارائه دادند که مقام معظم رهبری هم برنامه را تایید کردند و هم شخصیت ایشان را شخصیتی موثر و قابل امید بیان کردند و فرمودند با وجود آقای اعرافی برنامه های تدوین شده برای حوزه علمیه قابلیت اجرائی شدن را دارد.

وی با بیان این که حوزه از نگاه رهبری مرکز آموزش و تبیین مبانی اسلامی است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند حوزه علمیه باید در مسیر پیاده شدن و تحقق مطالبی که از دین برای جامعه تبیین کرده است، تلاش کند. یعنی هم تبیین وظیفه حوزه است و هم پیاده شدن و محقق شدن آن وظیفه حوزه علمیه است و این مسئولیت سنگینی را متوجه حوزه می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق بیان داشت: بحث دیگری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود، بالابردن سطح علمی و معرفتی مردم توسط طلاب و فضلاء حوزه های علمیه بود. این که روحانیون و مبلغین با حضور در سطح جامعه سبک زندگی اسلامی را با عمل خود محقق سازند و گفتمان های انقلابی را در جامعه نشر دهند.

وی با بیان این که مباحثه و جدی گرفتن دروس حوزوی از دیگر تاکیدات رهبری به طلاب بود، افزود: مقام معظم رهبری فقه را به عنوان یک علم در مقابل فلسفه نمی بینند، بلکه فقه را زیر بنا و شاکله حوزه معرفی کردند و فرمودند طلبه ای که فقه و اصول را می خواند در واقع نحوه استنباط را یاد می گیرد.

مدیر حوزه علمیه تهران عنوان داشت: نکاتی که مقام معظم رهبری بیان کردند بسیار مهم و حائز اهمیت بود و به نظرم باید برای هر کدام از این موضوعات هیئت اندیشه ورز تشکیل شود و در اسرع وقت و با جهاد علمی جهت محقق ساختن آن ها، راهکارها و راهبردهای عملی تعریف شود.

ارسال نظرات