استاندار لرستان گفت: اولویت کار ما در مناطق سیل‌زده از بحث‌های فوری و عادی عبور کرده و به سمت کارهای اساسی و زیربنایی حرکت کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۱۳۸۲۰۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سیدموسی خادمی شامگاه سه‌شنبه در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق زلزله‌زده استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اولویت کار ما از بحث‌های فوری و عادی عبور کرده و به سمت کارهای اساسی و زیربنایی حرکت کرده‌ایم.

وی کارهای زیربنایی را به دو قسمت اسکان و خانه سازی برای مردم و تعمیر و ایجاد زیرساخت‌ها برشمرد و افزود: بین این دو بخش اولویت ما ساماندهی وضعیت مردم است که مهم‌ترین قسمت آن می‌توان به خانه‌های تخریبی و یا غیرقابل سکونت اشاره کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه تاکید ما تامین زمین برای مناطقی بوده که قابل درجاسازی نیست، بیان کرد: سرعت بخشیدن به درجاسازی نیز باید از اولویت‌ها باشد.

وی یادآور شد: طی جلسه امشب زمین در پلدختر، معمولان و اغلب روستاها که مشکل داشتیم حل شده است.

خادمی گفت: روستایی که هنوز در تامین زمین آن مشکل داریم به دلیل بحث‌های اجتماعی و اختلافات محلی مردم با یکدیگر است که در تلاش هستیم به نتیجه مطلوبی برسیم.

وی از تصویب اعتبارات لازم و ابلاغ آن به استان خبر داد و افزود: تا به حال از اعتبارات موجود استانی استفاده کرده‌ایم که خوشبختانه اعتبارات جدید برای استان نسبت به دیگر استان‌های درگیر سیل عدد خوبی درنظر گرفته شده است.

استاندار لرستان به چادرهایی اشاره کرد که هنوز برخی از مردم آنجا به سر می‌برند و با تأکید بر اینکه باید سریعا نسبت به حل مشکل آنها اقدام کنیم، تصریح کرد: به اغلب این مردم کمک به اصطلاح انتقال از وضعیت اسکان اضطراری و اسکان پرداخت شده است، اما کسانی هستند که احتمال دارد سیل زده نباشند اما از این چادرها به خاطر خدمات امدادی استفاده می‌کنند که باید از آنها جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: برای کسانی هم که مستاجرند و نمی‌توان به آنها کمک بلاعوض کرد به دنبال راهکاری جهت حل این موضوع هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای حل این موضوع پیشنهاد مسکن مهر به آنها در پلدختر داده شده است.

خادمی با بیان اینکه در اولین فرصت به مناطق سیل زده استان سفر کرده و مسائل را از نزدیک بررسی خواهیم کرد، گفت: امروز مدیرکل بازرسی وزارت کشور و بازرسی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده که ریاست آن را وزیر محترم کشور بر عهده دارد از این مناطق بازدید کرده و نکات مهمی را یادآور شدند که در تسریع بحث بازسازی و اقامت مردم کمک شایانی خواهد کرد.

استاندار لرستان با اشاره به پل‌های تخریبی در اثر سیل اخیر خرم‌آباد نیز بیان کرد: برای رفع نیازها و برقراری وضعیت اولیه عبور و مرور در خرم‌آباد شهرداری را کمک خواهیم کرد تا این مشکل حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات