حجت الاسلام عباس زارع زاده:

توجه به مسائل حزبی و جناحی و بی‌توجهی به مشکلات کشور مسبب وضع موجود است

نماینده سابق مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص تورم افسارگسیخته و عملکرد دولت در برابر این موضوع گفت: توجه به مسائل حزبی و جناحی و بی‌توجهی به مشکلات کشور و تمرکز صد در صد بر روی برجام مسبب وضع موجود است.
کد خبر: ۹۱۳۸۲۶۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع زاده در مورد بحران‌های اخیر کشور خاطرنشان کرد: دولت از ابتدا با عینک بدبینی سرکار آمد و با صرف هزینه و زمان زیاد تلاش کرد دولت قبل را مسبب مشکلات حاضر معرفی کند و با این کار پایه‌های مدیریت خود در فضای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور و خدماتی که درگذشته صورت گرفته بود را تضعیف کرد و واگرایی عمیقی نسبت به آرمان‌های امام (ره) و انقلاب و منویات رهبری در کشور ایجاد کرد.
نماینده سابق مردم مهریز در دوره نهم مجلس شورای اسلامی افزود: برخلاف تأکیدات رهبری برای تکیه‌بر توان داخلی و بهره‌مندی از نسل جوان و خلاقیت و فکر ایرانی، دولتی‌ها که اموال و فرزندان آن‌ها خارج از این مرزها هستند، با اظهار پشیمانی از گذشته نظام، تکیه‌بر صمیمیت و ارتباط با غرب را راهگشای مسائل دانستند، کاری که نتیجه رضایت بخشی نداشت.
دولت می‌بایست در کنار مذاکرات برجام به مشکلات کشور رسیدگی می‌کرد
وی ادامه داد: تذکرات گذشته امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و هشدارهای رهبری و دلسوزان و متفکرین متکی بر خدا را کنار گذاشتند و با مذاکره و اعتماد به کدخدا و شکل‌گیری برجام موجب هدر رفتن ۴ سال از عمر یک ملت و بازگشت چند برابری تحریم‌ها و مشکلات و بروز فاجعه بار فساد و فحشا و فقر شدند.
زارع زاده اظهار کرد: هنگامی‌که آمریکا تحریم‌های فلج‌کننده را اعمال کرده بود، رهبری گفتند صبور باشید به‌زودی ساختار تحریم‌ها فرومی‌ریزد و اعتراف رئیس‌جمهور وقت آمریکا نیز این تدبیر مقام معظم رهبری را تصدیق می‌کرد؛ اما دولت با طرح مذاکره و با دیپلماسی لبخند، دشمن را امیدوار کرد تا دست چدنی خود را از دستکش مخملی بیرون آورده و نقشه‌های شکست‌خورده خود درگذشته انقلاب را عملی کند.
سخنگوی سابق کمیسیون (گروه) شوراها و امور داخلی کشور با انتقاد از سرمایه‌گذاری صددرصدی دولت بر روی موضوع برجام گفت: تمرکز بر برجام موجب شد دولت نتواند برای اداره کشور برنامه‌ریزی و پیش‌بینی درستی داشته باشد به‌طوری‌که بروز یک بحران طبیعی مثل سیل به بی‌برنامگی و سوء مدیریت انجامید. دولت برای جبران گذشته برنامه‌ای ندارد و قصد دارد تا پایان دوره خود به همین شیوه عمل کند.
برخورد قوه قضائیه با مفسدان، دفاع از مواضع انقلاب است
وی همچنین در خصوص تورم و عدم تلاش مؤثر در بدنه دولت برای مقابله با این پدیده اضافه کرد: دولت منتظر است با وفور محصولات و میوه‌ها، قیمت آن کاهش یابد و برنامه و راهکاری برای کنترل قیمت‌ها و مهار تورم و پایین آمدن نرخ ارز ندارد. تنها کورسوی امید، برخورد و اقدام قوه قضائیه علیه رانت‌خواران و افراد زورگویی است که بر گرده بانک‌ها سوارند یا در پی دلالی و ایجاد مافیا هستند و با فرصت‌طلبی و مال‌اندوزی، سرنوشت و معیشت 80 میلیون نفر را به سخره گرفته‌اند.
زارع زاده ادامه داد: قوه قضائیه باید با مفسده‌ها، تجمل و اشرافی گری و زیاده‌خواهی‌های که در کشور رخ‌داده است حتی در بدنه این قوه برخورد انقلابی و قاطعانه کند. مجلس امروز نیز بنده دولت است و از سیاست‌های دولت کورکورانه تبعیت می‌کند. اگر مجلس انقلابی شکل بگیرد و افراد خداجو، پاک دست، مردم‌گرا و منفک از سیاست‌های دولت و بر مبنای انقلابی که با خون شهید شکل‌گرفته است روی کار بیایند، این دو قوه می‌توانند این قطار از ریل خارج‌شده را به ریل برگرداند.
وی با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در مدیریت بحران تصریح کرد: در سال ۹۲ در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و برخی نمایندگان، معصومه ابتکار، رئیس وقت سازمان محیط‌زیست علیه گذشته و سدسازی‌ها اعتراض کرد و آن را مخل اکوسیستم آبی کشور دانست و اگر دولت به دنبال کارهای شایسته‌ای که درگذشته انجام‌شده بود به سدسازی در مناطق سیل‌خیز کشور مبادرت می‌ورزید خسارات جانی و مالی اخیر رخ نمی‌داد.
رمز موفقیت، توجه به چشم‌انداز ۵۰ سال آینده به‌جای بی‌برنامگی و روزمرگی
نماینده سابق مردم مهریز همچنین عنوان کرد: درحالی‌که کشورهای توسعه‌یافته برای ۵۰ سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنند و رهبر انقلاب نیز چشم‌انداز ۵۰ ساله برای گام دوم انقلاب طرح می‌کند، متأسفانه مدیران اجرایی کشور علاقه‌ای به این آینده‌نگری ندارند و با روزمرگی کشور را اداره می‌کنند. در حال حاضر بسیاری از نیروهای ستادی کشور اوقات خود را به بطالت می‌گذرانند و برنامه ندارند و این روند مفسده انگیز است.
وی ضمن انتقاد از دوقطبی سازی عمیق دولت و تخریب سپاه و نیروهای ارزشی در کشور اظهار داشت: سوء مدیریت‌ها به ذخایر ارزی و زیرساخت‌های کشور خسارت وارد کرد و بروز سیل و در پی آن حضور نیروهای مردمی خودجوش، بسیج، سپاه و ارتش و ارسال کمک‌های مادی و غذایی باوجود تورم کمرشکن و سختی معیشت نشان داد دولت در صورتی موفق می‌شود که به این نیروهای فداکار اعتماد کند.
دولت نیروهای سپاه که در بحران‌ها به کمک دولت می‌آیند را تخریب نکند
زارع زاده افزود: حضور نیروهای ارزشی و انقلابی در مناطق سیل‌زده و مهار سیل موجب شد این موضوع به بحران اجتماعی و سیاسی تبدیل نشود و این‌یک ارزش و کار بزرگی است و شایسته نیست دولت، نیروهای فداکار و ازخودگذشته سپاه را تخریب کند و این جوان‌ها و غیرت اجتماعی و استعدادهای کشور را دست‌کم بگیرد. درحالی‌که باوجوداین استعدادهای اجتماعی، دینی و ملی و نیز منابع خدادادی می‌تواند ما را از اقتصاد تک‌قطبی و فروش نفت و دسیسه‌های دشمن نجات دهد.
سخنگوی سابق کمیسیون (گروه) شوراها و امور داخلی کشور گفت: حضور مردم یک سرمایه بزرگ است و کشوری مثل آمریکا باوجود توسعه‌یافتگی و فناوری‌های پیشرفته از آن محروم است؛ چون روابط مردم بر اساس اعتقاد شکل نگرفته است. مسئولینی که در خارج از کشور تحصیل‌کرده‌اند و از دین و انقلاب و خون شهدا دست کشیده‌اند و از غربی‌ها پیروی می‌کنند آمریکا و اروپای منفک شده از ارزش‌های انسانی را بدون روتوش نظاره کنند و از این مردم حمایت کنند.
وی بابیان این‌که وقتی در فضای حاکمیتی کشور، حل مشکلات و نیازها را به مسائل جناحی و حزبی گره بزنیم بحران ایجاد می‌شود بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های کشور، جوانان بااستعداد و علمای بزرگ و رهنمودهای رهبری می‌توانیم مانند دوران جنگ از بحران‌ها عبور کرد. حزب و حزب‌بازی و روی‌گردانی از افراد متخصص و دلسوز باعث روی کار آمدن افراد نالایق می‌شود. کسانی که در مذاکره با دشمن بی‌رحم نه‌تنها امتیازی نگرفتند بلکه موجب اعمال تحریم‌های جدید و سخت‌تر شدن وضع معیشتی مردم شدند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار