خبرهای داغ:
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان خبر داد

آزادی 302 زندانی به‌همت ستاد دیه استان همدان/ برگزاری همایش گلریزان در تمام شهرستان‌های استان همدان

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با اشاره به آزدای 302 زندانی با بدهی 24 میلیارد و 769 میلیون تومان در سال گذشته گفت: امسال مراسم همایش گلریزان برای نخستین بار در تمامی شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۸۲۷۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

آزادی 302 زندانی به‌همت ستاد دیه استان همدان/ برگزاری همایش گلریزان در تمام شهرستان‌های استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، یدالله روحانی‌منش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری همایش گلریزان در استان خبر داد و اظهار کرد: این همایش روز ۲۳ ماه مبارک رمضان مصادف با ۸ خرداد ماه با همکاری مشترک دادگستری کل استان، صدا و سیما و اداره کل زندن‌های استان همدان در محل سالن انصار سپاه همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال مراسم همایش گلریزان برای نخستین بار در تمامی شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد، گفت: امیدواریم خیرین حقیقی و حقوقی به رسم سنت هر ساله در این نشست خیرخواهانه و دستگیری از زندانیان غیرعمد استان مشارکت و همکاری بیش از پیش داشته باشند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با اشاره به اینکه ستاد دیه استان از 10روز قبل از ماه مبارک رمضان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرده است، بیان کرد: تا به امروز مردم 170میلیون تومان به ستاد دیه استان کمک کرده‌اند.

وی با اشاره به وجود 370 زندانی جرایم غیرعمد در استان اظهار کرد: از این تعداد 358 زندانی آقا و 12 زندانی خانم هستند که در این ماه پربرکت ستاد دیه استان در تلاش است تا بتواند در راستای آزادسازی این زندانیان اقدامات لازم را داشته باشد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان به آزدای 302 زندانی با بدهی 24 میلیارد و 769 میلیون تومان در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: 50 درصد این مبالغ با گذشت شکات، 3 میلیارد و 600میلیون تومان از طریق دادگاه‌ها، 3 میلیارد و 100میلیون تومان کمک‌های بلاعوض، 3 میلیارد و 700میلیون تومان اعطای وام از طریق بانک‌های عامل است.

وی از تلاش ستاد دیه برای آزادی 369 زندانی جرایم غیر عمد تا پایان سال جاری خبر داد و بیان کرد: پرونده‌هایی با مبالغی کمتر از 10 الی 15تومن هستند که بسیار نیازمند بوده و در اولویت است.

روحانی منش با بیان اینکه طی سال جاری 31 زندانی جرایم غیر عمد با بدهی 6 میلیارد و 193 میلیون تومان به همت ستاد دیه استان آزاد شدند، افزود: 30 نفر از افراد آزاد شده آقا و یک نفر خانم است.

وی گذشت شکات دیه را بزرگ‌ترین حامیان ستاد دیه استان معرفی و تاکید کرد: شکات پرونده‌های زندانیان غیرعمدی به سهم خود در کمک به آزادی زندانیان غیرعمدی مشارکت فعالی داشتند به طوری که در سال گذشته با گذشت 4میلیارد و 800 میلیون تومان، عامل مهمی در پیشبرد کار آزادسازی افراد ایفا کردند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان در تشریح عملکرد 10ساله این ستاد، خاطرنشان کرد: ستاد دیه استان طی 10سال گذشته 2هزار و 884 نفر را با بدهی 171میلیارد تومان آزاد کرده است.

وی در ارائه آمار زندانیان مهریه، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان‌های استان همدان به سر می‌برند، یادآور شد: متاسفانه 50درصد از زندانیان ناشی از مهریه به دلیل افزایش قیمت سکه و دلار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار