خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین اذعان کرد؛

ارائه ظرفیت های استان، در قالب بسته های اطلاعاتی در همایش توسعه مناسبات ایران و روسیه

علیخانی گفت: بایستی بسته اطلاعاتی از وضعیت توانمندی‌های استان در بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، علمی و دانشگاهی قزوین تهیه و در همایش توسعه مناسبات ایران و روسیه ارائه شود.
کد خبر: ۹۱۳۸۴۱۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه بررسی همکاری‌های استانی ایران و روسیه ظهر چهارشنبه در دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین برگزار شد.

مرتضی علیخانی در این جلسه بیان کرد: توسعه ارتباطات با کشورهای دوست و همسایه در دستور کار مسئولان کشور است و ما نیز در استان ضمن شناسایی ظرفیت‌های خود و دیگر بازارها، آمادگی لازم را برای توسعه مناسبات داریم.

وی گفت: یکی از بازارهای مناسب در حوزه اقتصاد بدون نفت، کشور روسیه است و ما باید بتوانیم از ظرفیت حضور این کشور بخوبی استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری قزوین اظهار کرد: در سال‌های گذشته تجار و بازرگانان استان قزوین دو سفر به روسیه داشته‌اند که باید دستاوردها و توافق‌های صورت گرفته مورد توجه قرار گیرد تا برای برنامه های جدی، آمادگی بیشتری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: مقرر شده در توسعه روابط ایران و روسیه ظرفیت‌های استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد که در این راستا استان قزوین نیز مورد توجه است.

وی افزود: در گذشته چند تفاهم نامه بین ایران و روسیه و نیز استان قزوین با استان سوچی و نیز خواهرخواندگی منعقد شده که باید نتایج آن را پیگیری کنیم زیرا استان قزوین توانمندی خوب در صادرات و واردات با روسیه دارد.

علیخانی افزود: همایش توسعه مناسبات ایران و روسیه ۲۷ خرداد ماه در تهران برگزار خواهد شد و به همین منظور باید بسته اطلاعاتی از وضعیت توانمندی‌های استان در بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، علمی و دانشگاهی قزوین تهیه و و در این مراسم ارائه شود.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار