سپیدرود 1 - استقلال 2؛ خداحافظی سپیدرود با لیگ برتر

تیم فوتبال سپیدرود رشت با شکست دو بر یک مقابل استقلال تهران در هفته پایانی هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، وداعی تلخ با بالاترین سطح فوتبال ایران داشته و به لیگ دسته اول سقوط کرد.
کد خبر: ۹۱۳۸۶۸۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و استقلال تهران از هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۲۱:۳۰ روز پنجشنبه بیست و ششم اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند.

داور: علیرضا فغانی

کمک‌داور اول: سعید قاسمی

کمک‌داور دوم: علی میرزابیگی

داوران پشت دروازه: حسن اکرمی و علی‌اصغر مؤمنی

داور چهارم: ایوب غلام‌زاده

ناظر داوری: محمدعلی فروغی

ترکیب استقلال تهران:

سید حسین حسینی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، روزبه چشمی، علی کریمی، آیاندا پاتوسی، مهدی قائدی، مرتضی تبریزی و روح‌الله باقری.

سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب سپیدرود رشت:

کوروش ملکی، میثم فردوسی، میثم تهیدست، میلاد شیخ سلیمانی، محمد بلبلی، میلاد قربانزاده، هومن ربیع زاده، حسین شنانی، لوکا نوزادزه، ابراهیم لطفی.

سرمربی: نادر دست‌نشان

این روز‌ها آن‌قدر فوتبال عجیب دیده‌ایم که دیگر هیچ‌کس اراده‌ی پیش‌بینی نداشته باشد، جذابیت فوتبال و محبوبیت آن نیز از همین نشئت می‌گیرد که نمی‌توان با اطمینان گفت: پرسپولیس قهرمان است، فلان تیم آسیایی می‌شود یا سپیدرود سقوط می‌کند! هرچند قیاس فوتبال‌های بی‌نظیر لیورپول - بارسا یا تاتنهام - آژاکس با فوتبال خودمان قیاسی مع‌الفارق باشد، اما باز فوتبال است و فوتبال است و فوتبال!

سپیدرود در هفته آخر باید در آزادی به مصاف استقلالی برود که برای سهمیه می‌جنگد و از این بازی سخت فقط برد می‌خواهد و علاوه بر آن باید چشمش به بازی نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن باشد تا مسجدسلیمانی‌ها برنده نباشند، شاید در نگاه اول سخت باشد و غیرممکن، اما این روز‌ها غیرممکن‌ها از ممکن‌ها قریب‌الوقوع‌تر هستند.

سپیدرودی که در این فصل تنها در سه دیدار به پیروزی دست‌یافته است باید چهارمین پیروزی را در آزادی جشن بگیرد تا سال دیگر در گیلان بازی‌های لیگ برتر را پیگیری کنیم! در غیر این صورت سرزمین کاسپین‌نشین‌ها موقتاً از صحنه فوتبال فراموش می‌شوند، یادمان باشد رشتی‌ها با بردن در آزادی غریبه نیستند، آن‌ها در تاریخشان چندین برد در پایتخت داشته حتی پیروزی با چهار گل را هم در کارنامه می‌بینند و وقتی نادر دست‌نشان روی نیمکت تیم‌های رشتی است باید بیش‌ازپیش از آن‌ها بترسید.

این بازی جدا از انگیزه‌های تیمی هر دوتیم می‌تواند به‌عنوان حسن ختام لیگ مثل ترازوی طلافروشی عیار و قیمت بازیکنان برای فصل بعد را مشخص کند، اینکه فصل بعد خیلی از جوانان سپیدرود در صورت ماندگاری یا سقوط در چه دسته‌ای بازی می‌کنند و قیمتشان تا چه اندازه بالا و پایین می‌شود.

سپیدرود بدون واهمه از نام و موقعیت استقلال در جدول رده‌بندی لیگ برتر به مصاف آبی‌های پایتخت رفته و چشم به سه امتیاز مسابقه دوخته است.

استقلال بازی را هجومی آغاز کرده و هواداران حاضران در ورزشگاه برای تماشای نخستین گل این تیم، تنها به پنج دقیقه زمان نیاز داشتند، مثلث مرتضی تبریزی، روح‌الله باقری و مهدی قائدی تیم میزبان را از حریف سرخ‌پوش پیش انداخت، شوت قائدی در مرحله نخست توسط ملکی دفع شده و این بازیکن در ریباند، گل نخست مسابقه را در دقیقه ۵ برای میزبان به ثمر رساند.

استقلال پس‌ازاین گل برشدت حملات خود افزود و تنها دو دقیقه پس از گل نخست مسابقه می‌توانست اختلاف را به دو گل افزایش دهد، چرخش سر علی کریمی هافبک پیش‌تاخته این تیم، به ضربه‌ای نه‌چندان دقیق منجر شده و توپ بافاصله اندک از کنار دروازه سپیدرود به بیرون رفت.

سپیدرودی‌ها پس از سپری کردن دقایق نخستین مسابقه زیر فشار تیم میزبان، به خود آمده و در دقیقه ۱۴ نخستین موقعیت جدی را خلق کردند، شوت سرکش بایرامی پس از برخورد با سهرابیان راهی به دروازه نیافت و تیم میهمان بخت گلزنی را از دست داد، سپیدرودی‌ها یک دقیقه بعد در یک کار ترکیبی روی ضربه ایستگاهی با شوتی سرکش توسط ربیع‌زاده بخت خود برای گلزنی را آزمودند که این توپ نیز ثمری نداشت.

بازی دو تیم مهیج و تنیسی دنبال شده و در دقیقه ۱۶ مسابقه، سانتر مواج ووریا غفوری با ضربه سر دیدنی باقری، مهاجم رشتی سپیدرود در دهانه دروازه با سوپرواکنش ملکی به کرنر فرستاده شد.

استقلالی برای افزایش اندوخته‌های خود تنها به ۲۲ دقیقه زمان نیاز داشته و در این دقیقه توسط مرتضی تبریزی، اختلاف را به دو گل افزایش دادند، روح‌الله باقری، مهاجم رشتی استقلالی با پاسی تو در، مرتضی تبریزی را در دقیقه ۲۲ صاحب توپ کرده و ضربه‌فنی تبریزی پس از برخورد به دیرک عمودی دروازه، به گل دوم استقلال تبدیل شد.

سپیدرود با دریافت گل دوم، رؤیای خود را بربادرفته دیده و چاره‌ای جز زدن سه گل مقابل استقلال تهران ندارد! سرخ‌ها در دقیقه ۳۱ مسابقه مهم‌ترین بخت خود برای گلزنی را هدر دادند، پاس میثم فردوسی پشت مدافعین استقلال، موقعیتی ایده‌آل برای بایرامی فراهم ساخته و این بازیکن در شرایطی تک‌به‌تک نتوانست قفل دروازه استقلال را بشکند، بازیکنان سپیدرود در ریباند نیز طرفی نبسته و موقعیت این تیم هدر رفت.

مهاجم رشتی استقلال که پس از مدت سکونشینی با کوهی از انگیزه به میدان آمده، در دقیقه ۴۲ مسابقه با شوتی غافلگیرانه دروازه سپیدرودی‌ها را مورد هدف قرارداد، ضربه این بازیکن پس از برخورد به دیرک افقی دروازه، در ریباند و در یک فعل‌وانفعال بین لطفی و قائدی، از سوی فغانی پنالتی برای تیم میزبان تشخیص داده شد!

ووریا غفوری در دقیقه ۴۴ پشت توپ ایستاده و می‌تواند فاصله را به سه گل افزایش دهد، ضربه غفوری به زیبایی هر چه تمام‌تر توسط کوروش ملکی به کرنر فرستاده شد، کرنر پاتوسی در ادامه ثمری برای استقلال نداشته و اختلاف دو تیم همچنان دو گل باقی ماند.

استقلال در نخستین دقیقه از وقت‌های اضافی مسابقه می‌توانست اختلاف را به سه گل افزایش دهد، کار ترکیبی استقلالی‌ها در ضربه ایستگاهی، پاس غفوری به کریمی با شوت فنی این بازیکن مواجه شده و ملکی توپ را به کرنر فرستاد تا دو تیم با نتیجه دو بر صفر به سود استقلال راهی رختکن شوند.

استقلال نیمه دوم را نیز هجومی آغاز کرده و برای زدن گل‌های بیشتر خود را به آب‌وآتش می‌زند، این در حالی است که این تیم با توجه به پیروزی دو بر صفر سپاهان در پایان نیمه نخست، شانسی برای کسب مقام دومی لیگ ندارد!

سپیدرود روی تیزهوشی بایرامی و خطای مدافع استقلال، چسبیده به خط محوطه جریمه، صاحب یک ضربه ایستگاهی شد، سانتر ابراهیمی روی این ضربه ایستگاهی در دقیقه ۵۸ ثمری نداشته و سپیدرود همچنان در حسرت گل نخست، به حملات خود ادامه می‌دهد، حملاتی که از شدت کافی برای گلزنی تا دقیقه ۶۰ مسابقه برخوردار نبوده است.

شوت سراسیمه ربیع زاده در دقیقه ۶۶ مسابقه، زمینه‌ساز ضد حمله‌ای خطرناک برای استقلال شد، استقلالی‌ها با دو پاس کوتاه، پاتوسی را صاحب توپ کرده و این بازیکن درحالی‌که می‌توانست با گلر سپیدرود تک‌به‌تک شود، سراسیمه توپ را به دروازه بان سپیدرود تقدیم کرد!

تیم میزبان که لحظه‌به‌لحظه بر فشار حملات خود می‌افزاید، در دقیقه ۶۷ روی پاس عرضی خسرو حیدری، مدافع تازه به میدان آمده، روزبه چشمی صاحب توپ شده و ضربه این بازیکن به دستان مدافع سپیدرود برخورد کرد، داور در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشته و به دلیل اعتراض، یک کارت زرد نصیب چشمی شد!

سپیدرود در نخستین دقیقه از وقت‌های اضافی نیمه دوم یکی ازگل‌های دریافتی را توسط محمد بایرامی پاسخ داد تا وداعی تلخ با لیگ برتر داشته باشد! شکست دو بر یک سپیدرود در لیگ هجدهم، حسن ختامی است برای نماینده گیلان در لیگ برتر!

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار