مطالبه برای جذب معلمان نیروهای آزاد جهت رفع کمبود نیروی انسانی آموزش‌وپرورش

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، همایش بزرگداشت مقام معلمین شاغل در مدارس غیردولتی استان گیلان عصر امروز در سالن اجتماعات مجتمع خاتم‌الانبیا رشت برگزار شد.

رئیس صنف معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی گیلان در این نشست با اشاره به عملکرد صنف معلمین نیروی آزاد استان گیلان اظهار کرد: صنف معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی استان گیلان از سال ۱۳۹۴ آغاز به کارکرد و با دیدار با رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش و نمایندگان مجلس پیگیر مشروعیت بخشی، حل مشکلات شغلی و امکان شرایط استخدام در بدنه آموزش‌وپرورش شد.

لیلا ابراهیمی با بیان اینکه آینده مبهم کاری، عدم امنیت شغلی و نداشتن حقوق قانونی، دستمزد سال‌ها تلاش مجاهدانه این قشر از فرهیختگان شده است گفت: حل مشکل معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی، همت و یکدلی همه مسؤولین آموزشی کشور، استان گیلان و همچنین حمایت همه‌جانبه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی  را می‌طلبد.

وی با اشاره به درخواست صنوف کشوری و استان گیلان از مسؤولین جهت تعریف ستونی در ردیف استخدام آموزش‌وپرورش و ضریب آزمون برای این نیروها افزود: متأسفانه برخی از این نیروها علیرغم داشتن تخصص و مهارت کافی در حوزه فنون تدریس در آزمون‌های استخدامی صاحب هیچ‌گونه امتیازی نیستند.


رئیس صنف معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی گیلان با بیان اینکه شرایط مناسب برای همه معلمان نیروی آزاد برای شرکت در آزمون‌ها فراهم نیست تصریح کرد: باید با توجه به سوابق تحصیلی و وجود شرط سنی در آزمون‌ها، سنوات تدریس از سن شرکت‌کنندگان کسر شود و این‌یکی از خواسته‌ها و مطالبات معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی است.

شرایط مناسب برای همه معلمان نیروی آزاد برای شرکت در آزمون‌ها فراهم نیست

وی با اشاره به طرح‌های مختلف دولت مبنی بر تأمین نیروی انسانی آموزش‌وپرورش بر اساس کمبودهای موجود بیان کرد: در تلاش هستیم تا نظام آموزشی کشور وجود بیش از ۲۰۰ هزار معلم شاغل در مدارس غیردولتی کشور و بیش از هشت هزار و 200 معلم نیروی آزاد استان گیلان را نادیده نگیرد و از تجربه و مهارت آموزشی آن‌ها به نفع نظام آموزشی کشور بهره ببرد.

ابراهیمی با ابراز خرسندی از تصویب قانون صندوق حمایت از مدارس غیردولتی گفت: این قانون با پیگیری‌های نمایندگان مجلس ازجمله نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی انجام‌شده ولی متأسفانه تاکنون این مصوبه به مرحله اجرا درنیامده است.

وی از خواست معلمین نیروی آزاد برای ایجاد فضای مناسب برای معلمین نیروی آزاد خبر داد و افزود: بهره‌مندی از امکانات رفاهی آموزش‌وپرورش ازجمله اسکان فرهنگیان، خانه معلم، درمانگاه فرهنگیان، بیمه معلم، فروشگاه فرهنگیان و دیگر امکانات رفاهی آموزشی و ورزشی از خواسته‌ها و مطالبات معلمان نیروی آزاد است.

رئیس صنف معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی گیلان با اشاره به ظرفیت مدارس غیردولتی به‌عنوان یک بستر مناسب اشتغال‌زایی برای جوانان تصریح کرد: به‌کارگیری دو شغله‌ها و نیروهای بازنشسته در این مدارس، منجر شده تنها درصدی از نیروهای آزاد در بخش غیردولتی آموزش‌وپرورش مشغول به تدریس باشند.ابراهیمی با اشاره به دیگر مطالبات معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت معلمان نیروی آزاد در به‌کارگیری این نیروها در بدنه آموزش‌وپرورش با توجه به تجربه سال‌ها تدریس در نظام آموزشی کشور از خواسته‌های معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی است.

حل مشکلات بیمه یکی از انتظارات به‌حق معلمان نیروی آزاد است

مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه نگرانی معلمین شاغل در مدارس دولتی قابل‌درک است اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر کشور می‌تواند در امنیت خاطر نیروهای آزاد شاغل در مدارس غیردولتی نقش مؤثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از انتظارات شاغلین ارائه راهکاری در جهت رفع مشکلات بیمه این معلمان از سازمان تأمین اجتماعی است افزود: اگرچه به لحاظ برخی از تنگناهای اقتصادی برخی از مدیران امکان بیمه معلمین آزاد را نداشتند اما برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنم تا جلسه‌ای با اعضا متصدیان معلمین نیروی آزاد برگزار کرده و برای رفع این مشکل همت کنیم.جمیل حق‌پرست با بیان اینکه امنیت شغلی یکی از نگرانی‌های معلمان شاغل در مدارس غیردولتی است گفت: امنیت شغلی یکی از نگرانی‌های مهم شاغلین در بخش‌های خصوصی  است که مسؤولیت مهم این مسئله بر عهده اداره محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

برهه زمان حاضر، زمان انتقال تجربه است

رئیس شورای شهر رشت نیز در این همایش با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم نظام اظهار کرد: در خطابه‌های ایشان به مسؤولین تأکید بر اعتماد به جوانان، به‌طورجدی دیده می‌شود که نشان از اهمیت توجه به محور جوانان و آموزش سرمایه‌های آینده کشور است.

وی زمان حاضر را زمان انتقال تجربه دانست و افزود: این انتقال تجربه زمینه‌ساز اتفاقات بزرگ‌تر و آینده‌ای است که ایران اسلامی با گذر از تمام مشکلات، تهدیدات خارجی و برخی خیانت‌های داخلی، شاهد آن خواهد بود.سید امیرحسین علوی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برهه‌های زمانی در حال رقم خوردن است گفت: فکر می‌کنم نسل جوانی که موردنظر رهبری است شما معلمانی هستید که قرار است آینده‌سازان این مرزوبوم را تربیت کنید.

به گزارش بسیج، مهمانان و سخنرانان این همایش ازجمله مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان؛ رئیس شورای مؤسسان استان، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و رئیس مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش گیلان علی‌رغم هماهنگی‌های صورت گرفته قبلی، در همایش حاضر نشدند.

انتهای پیام/