نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تأکید کرد:

رمز موفقیت ملت ایران در قناعت و صرفه جویی است/ تحریم ها فرصتی مناسب برای برون رفت از اقتصاد نفتی است

امام جمعه اراک با بیان اینکه از سفرهای غیر ضروری و ریخت و پاش های دیگر در این شرایط باید پرهیز کرد گفت: تحریم ها علیرغم ایجاد مشکلات برای کشور از جهتی مفید است که به وعده های دشمنان دل نبدیم و چشم امیدمان به امکانات داخلی باشد.
کد خبر: ۹۱۳۸۷۰۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک با بیان اینکه دین اسلام کاملترین ادیان از هر جهت است، گفت: دستورات الهی همه مایه برکت اسلام هستند و آخرین کلاس ایمان، معرفت، خداشناسی و ولایت کلاسی است که به دست پیامبر خاتم محمد مصطفی(ص) تأسیس شده و اولیای الهی قبل از ایشان مقدمات این کلاس را فراهم کرده اند.

امام جمعه اراک روزه را مایه افتخار امت اسلام دانست و افزود: ماه رمضان دانشگاه معنویت و انسان سازی است و هرچقدر انسان از عظمت ماه رمضان سخن بگوید کم است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه روزه در میان امت های قبل از اسلام هم بوده ولی روزه دین پیامبر اسلام از همه جهت کاملتر و دایره المعارف انسان سازی است، بیان داشت: روزه صدها ابعاد معنوی دارد و قطعا روزه قلب صدها درجه ارزش بیشتری از روزه فیزیکی دارد.

وی با تأکید بر اینکه روزه خواری و بی توجهی به دستورات الهی سهل انگاری در دین است، عنوان کرد: در جامعه اسلامی نباید اینگونه رفتارها باشد و همه موظف به رعایت حرمت این ماه شریف هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی فرصت ماه رمضان را فرصتی نیکو برای توجه بیشتر به حقیقت نماز دانست و افزود: حقیقت نماز دعا و مناجات است که اسلحه مومنان محسوب می شود و نماز ابعاد نورانی بسیار وسیعی دارد.

امام جمعه اراک با اشاره به پانزدهم ماه رمضان ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: فرصتی چند روزه برایمان فراهم شده تا دست نیازمندان و محرومین را بگیریم و به یاد کریم اهل بیت(ع) اندازه توان‌مان از احسان و نیکوکاری دریغ نکنیم.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام افزود: بیانات بسیار حکیمانه و راهگشای مقام معظم رهبری در چند سر فصل مهم از جمله تقوا و استفاده از ظرفیت های داخلی برای برون رفت از شرایط اقتصادی باید مورد توجه باشد.

وی با انتقاد از اقتصاد وابسته به نفت عنوان کرد: باید همت ها و اراده ها را به جای چاه های نفت به کار بگیریم؛ متأسفانه چاه های نفت ما را وابسته تر و نیازمندتر کرده است و بایتسی مسیرمان را اصلاح کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه تحریم ها علیرغم مشکلاتی که در کشور به وجود آورده ولی ظرفیت ها را بیشتر نمایان می کند، افزود: تحریم های دشمنان فرصتی مناسب برای برون رفت از اقتصاد نفتی است و نباید به وعده های دشمنان دل ببندیم و باید چشم امیدمان به امکانات داخلی باشد.

امام جمعه اراک با انتقاد از کسانی که ارز صادراتی و دولتی را به کشور برنمی گردانند، گفت: صادرات غیرنفتی کشور از مرز 40 میلیارد دلار عبور کرده ولی نتوانستیم حدود 30 میلیارد دلار این صادرات را به کشور بازگردانیم؛ باید تدبیری اندیشیده شود که پول آنها بازگردد و همه متعهد باشیم که ارز را به کشور بیاوریم چراکه این دور از انصاف است.

آیت الله دری نجف آبادی سفرهای غیرضروری به کشورهایی چون امارات را سبب تقویت دشمنان دانست و افزود: فرصت طلبان ارز صادراتی و دولتی را در کشورهای دیگر هزینه می کنند و اگر از ابتدای انقلاب تاکنون ارزها به کشور برمی گشت امروز وضعیت‌مان بهتر بود و وابستگی ارزی در کشور کمتر می شد.

وی با بیان اینکه تنظیم بازار و مدیریت صحیح آن امری لازم و ضروری است، گفت: نباید اجازه دهیم وضع بازار لجام گسیخته شود، این  ظلم به کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه جنگ نمی شود و ما اهل جنگ نیستیم، بیان داشت: قطعا ما شروع کننده جنگ نخواهیم بود و آمریکائی ها هم با وجود اینکه 6 هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده اند و چیزی نصیب‌شان نشده قادر به هزینه کرد دیگری برای جنگ با ایران نخواهند بود.

 امام جمعه اراک جنگ امروز را جنگ اراده ها دانست و افزود: امروز جنگ دشمن جنگ روانی است و باید اراده هایمان در این جنگ قوی باشد؛ قطعا دشمن در مقابل اراده های ملت ایران و به خصوص جوانان ما ضعیف و ناتوان است.

آیت الله دری نجف آبادی با انتقاد از وعده های کاغذی اروپائی ها گفت: آمریکائی ها لگد زیر میز مذاکره زدند و بدعهدی های آنها برای ملت ایران در طول این چهل سال آشکار شده است؛ اروپائی ها هم که یک سال با وعده های کاغذی ما را فریب می دهند، اینها نشان می دهد نباید چشم امیدمان به دشمنان باشد.

وی با تأکید بر اینکه قدرت الهی پشتیبان ملت ایران است، افزود: قدرت الهی انقلاب اسلامی اجازه تعرض و تجاوز به کشور را نخواهد داد و دشمنان در برابر این قدرت هیچ غلطی نمی توانند کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مدیریت منطقه خلیج فارس در اختیار ما است، گفت: اگر بنا باشد نفت ما به فروش نرسد قطعا نفت دیگران هم به فروش نخواهد رسید.

امام جمعه اراک با اشاره به روز جمعیت بیان کرد: نرخ جمعیتی استان مرکزی منفی است؛ باید با افزایش نرخ زاد و ولد و کاهش نرخ طلاق وضع اسفبار خود را در حوزه جمعیتی تغییر دهیم؛ نرخ باروری باید به 2.3 برسد چراکه در غیر این صورت رشد جمعیت منفی خواهد ماند.

آیت الله دری نجف آبادی با انتقاد از فرهنگ غربی ها در سبک زندگی تصریح کرد: در گذشته با کلاسی که غربی ها و غرب زدگان در کشور برپا کردند، کلاه بزرگی برسرمان گذاشتند و باعث این وضع نامناسب برای جمعیت کشورمان شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان رمز موفقیت ملت ایران را در قناعت و صرفه جویی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران در این شرایط باید حفظ وحدت و انسجام ملی خود را تقویت کند تا از این پیچ سخت و تاریخی هم عبور کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات