خبرهای داغ:
امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه گزینه قطعی ملت ما مقاومت است، گفت: مردم بدانند که جنگ نمی‌شود و آمریکا می داند شرایط اقتصادی منطقه ای اقتضای جنگ را ندارد.
کد خبر: ۹۱۳۸۷۱۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

گزینه قطعی ملت ما مقاومت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی روز جمعه در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهر همدان با بیان اینکه گزینه قطعی ملت ما مقاومت است، اظهار داشت: مردم بدانند که جنگ نمی شود و آمریکا می داند شرایط اقتصادی منطقه ای اقتضای جنگ را ندارد.

وی عنوان کرد: ما اهل جنگ نیستیم؛ جمهوری اسلامی هیچ وقت اهل تجاوز و تعدی نیست اما در دفاع از سرزمین خود مقاوم است.

وی اضافه کرد: دشمن قدرت نظامی و موشکی ما را می داند و اطلاع دارد که مدیریت نظامی منطقه دست جمهوری اسلامی است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه آنها می دانند ایران همچون عراق، عربستان و افغانستان نیست تاکید کرد: دشمن می داند کوچکترین جنگ در منطقه اقتصاد جهانی را به هم می زند.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی مردم باعث شده تا از طریق برخی از رسانه ها شایعات جنگ عنوان شود.

شعبانی موثقی تاکید کرد: دلیل عنوان کردن جنگ منحرف کردن ذهن مردم از مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: فرافکنی کردن از پاسخگویی به مردم، بازگرداندن ما به مذاکره با آمریکا و تفکرات لیبرالی و ایده های غربی سه دلیل عنوان کردن موضوع جنگ است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه ما با غرب مذاکره نمی کنیم، خاطرنشان کرد: آن ها در مذاکرات بر چهار موضوع هسته ای، موشکی حقوق بشر و نفوذ منطقه ای ما تاکید دارند.

وی گفت: در هسته ای مذاکره کردیم و برجام امضا شد اما دیدیم که چگونه از برجام خارج شدند.

شعبانی ادامه داد: طرف مقابل دنبال مذاکره هسته ای نیست، بلکه آن ها می خواهند اعتقادات مذهبی ما را بگیرند.

امام جمعه همدان تاکید کرد: موضوع موشکی و نفوذ منطقه ای ایران، دو عامل مانع جنگ است که آمریکا می خواهد با مذاکره آن را از ما بگیرد.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه دشمن از نفوذ ما در منطقه احساس خطر می کند، بیان کرد: اگر ما این ها را کنار بگذاریم فردا با کوچک ترین موضوعی به ما حمله می شود.

وی تاکید کرد: امنیت ما قابل مذاکره نیست و نباید مورد بازیچه قرار گرفته شود.

امام جمعه همدان گفت: در حقوق بشر مشکل ما با آمریکا موشکی و هسته ای نیست مشکل این است که ما عزت طلب هستیم و زیر بار ظلم نمی رویم.

وی افزود: دعوای ما با آمریکا دعوا سر خداست مشکل خاک و موشک و هسته ای نیست؛ آن ها می خواهند دین را از ما بگیرند.

شعبانی موثقی اظهار داشت: ما اگر بخواهیم به توافق با آمریکا برسیم باید خدا را کنار بگذاریم.

وی با اشاره به پخش کلیپی از همایشی در دانشگاه بوعلی سینا، بیان کرد: مسئولان توجه داشته باشند برخی اتفاقات عزمت علمی دانشگاه را به هم نزنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در فضای رسانه ای استان استفاده از نیروهای بومی اشاره شده است و باید برای پست های مدیریتی از نیروهای خوب و با تجربه بومی استفاده شود.

وی با اشاره به تعطیلی برخی از واحد های تولیدی استان افزود: اگر این واحد ها تعطیل شوند بر بیکاری استان افزوده می شود و مشکلات بیشتر می شود.

شعبانی موثقی ادامه داد: باید دوندگی و سنگ اندازی برای راه اندازی واحدهای تولیدی برداشته شود.

وی گفت: دعوت به تقوا در بیانات حضرت امیر المومنین علی (ه) در نهج البلاغه موج می زند.

وی افزود: رزق و روزی با زور زدن نیست، عده ای فکر اقتصادی دارند اما روزی ندارند، برخی نیز زرنگ نیستند اما خدا به آنها روزی بسیار می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات