فرابورس ایران در معاملات هفته گذشته خود، شاهد آغاز دوره بازارگردانی در سه سهم بازار دومی و پذیره‌نویسی سهام یک شرکت در شرف تاسیس بود.
کد خبر: ۹۱۳۸۷۷۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، بازار فرابورس ایران مبادلات هفته گذشته را در حالی با تغییر مالکیت ۷ هزار و ۸۴۳ میلیون ورقه به ارزش ۳۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پشت سر گذاشت که در مقایسه با هفته پیش از آن، متغیرهای معاملاتی حجم و ارزش معاملات کاهش ۲۹ و ۱۱ درصدی را تجربه کردند.

 

بر این اساس، در هفته کاری منتهی به ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۸، شاخص کل فرابورس نیز با یک درصد افت در آخرین روز معاملاتی هفته در بالاتر از سطح ۲ هزار و ۵۸۳ واحدی قرار گرفت تا این نماگر، بازدهی ۴ درصدی را از ابتدای ماه جاری و ۱۴ درصدی را از آغاز سال ۹۸ به ثبت برساند.

در هفته‌ای که گذشت بازار ابزارهای نوین مالی به استقبال معامله ۱۹۴ میلیون ورقه به ارزش ۱۱ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال رفت که در مقایسه با هفته پیش از آن، افت ۳ درصدی حجم را در برابر رشد ۳۱ درصدی ارزش معاملات تجربه کرد.

بهترین عملکرد هفتگی را در این بازار اوراق بدهی داشت؛ به طوری که حجم و ارزش معاملات این اوراق ۲۸ و ۳۸ درصد در بازار ابزارهای نوین مالی در مقایسه با هفته پیش از آن، افزایش یافت.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن نیز رشد ۲۰ و یک درصدی ارزش داد و ستدها را در برابر کاهش ۵ و یک درصدی حجم معاملات خود تجربه کردند.

از سوی دیگر در پایان هفته کاری ارزش معاملات خرد بازار سهام شامل معاملات بازارهای اول، دوم، پایه، مشتقه و SME به رقم ۲۲ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال رسید که از میزان دو گروه فلزات اساسی و محصولات شیمیایی سهم ۲۱ درصدی را در مجموع به خود اختصاص دادند و به ترتیب در جایگاه نخستین و دومین صنعت فرابورسی که بیشترین ارزش معاملات سهام را داشتند، ایستادند.

ارسال نظرات