امام‌جمعه اردکان با اشاره به آثار بد معطلی برخی از امور کشور برای تصمیم خارجی‌ها گفت: کلید حل مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است نه مذاکره با فلان خارجی.
کد خبر: ۹۱۳۸۷۹۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با اشاره به سالروز معراج پیامبر اسلام در هفدهم ماه مبارک رمضان گفت: اعتقاد به معراج از ضروریات اسلام و جزو اعتقادات ما شیعیان است و در قرآن کریم از این سفر آسمانی پیامبر صحبت شده است.
وی با تبریک ولادت باسعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) گفت: آن حضرت غریب و مظلوم است و برخی از جلوه‌های غربت ایشان عبارت‌اند از؛ آن حضرت زیارت‌نامه مخصوص ندارد و اغلب با ائمه بقیع یا امام حسین (علیه‌السلام) مشترک است. به خاطر موضوع صلح، متهم به ترسیدن و ذلیل نمودن مسلمانان شده و به دست همسرش و در خانه خودش مسموم گردیده است.
امام‌جمعه اردکان افزود: آن حضرت در میان اصحاب و شیعیان و حتی گاهی در حال نمازخواندن زره می‌پوشید و مورد سوءقصد قرار داشت. در تشییع‌جنازه‌اش فتنه به پا شد و تابوت حضرت تیرباران شد. قبرش در بقیع بسیار غریب و بدون حرم و زائر است. معاویه و دشمنان برای ترور شخصیت ایشان احادیث جعلی زیادی علیه حضرت ساختند.
وی گفت: ولادت حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) در نیمه ماه مبارک رمضان است نگذاریم به خاطر روزه‌داری و شرایط ویژه این ماه بر غربت حضرت افزوده شود. تلاش کنیم با برپایی و رونق بخشی مجالس و برنامه‌ها در ایام ولادت و همچنین شهادت، هر چه می‌توانیم از غربت و مظلومیت آن حضرت بکاهیم.
حجت‌الاسلام شاکر در ادامه خطبه‌ها با اشاره به دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار نکات مهمی را تذکر دادند و تأکید کردند که مسئولین باید مانند مردم تقوا داشته باشند اما تقوای مسئولان با مردم کمی متفاوت است. ایشان فرمودند؛ جنابعالی که می‌خواهید کسی را به یک مسئولیتی منصوب کنید و کاری را به کسی بسپارید، دارا بودن خصوصیت تقوا و تعهد در امور مربوطه و مردم را جزو صلاحیت‌های مدیریتی بدانید.
وی اظهار داشت: وقتی من مسئول بخواهم مسئول دیگری را تعیین کنم باید در اینجا تقوا را رعایت کنم و بدانم که وقتی یک شخصی را انتخاب می‌کنم عملکرد او بر عهده من هم هست. متأسفانه گاهی در انتصاب مسئولان به‌جای شایسته‌سالاری و کارآمدی و توانمندی ملاک‌های دیگری دیده می‌شود که نه مورد تأیید عقل و نه مورد تأیید شرع است. ازجمله این ملاک این است که فلانی سلیقه سیاسی‌اش چیست و در انتخابات به چه کسی رأی داده است.
خطیب نماز جمعه اردکان تصریح کرد: در انتخاب رئیس و مسئول یک اداره نباید به این مسائل کار داشته باشند. کسی که توانمند باشد و کارایی داشته باشد و نسبت به امور مردم و بیت‌المال امانت‌دار باشد و با مردم برخورد خوب و شایسته داشته باشد و به امور حاشیه‌ای وارد نشود. گاهی می‌بینیم مسئولی اهل حاشیه درست کردن است و مسائل اصلی و کلان را در شهر و استان معطل می‌گذارد. اگر مسئولی توانمند است و کارایی دارد باید به این توانمندی و شایسته‌سالاری اهمیت داده شود. گاهی قوانینی وجود دارد و انتظاراتی از مسئولی برای تعیین مسئول دیگری وجود دارد که قانونی نیست.
وی گفت: مقام معظم رهبری تأکید کردند که جنگ امروز ما جنگ اراده‌هاست. هرچه امروز دشمن تلاش می‌کند از تشدید تحریم‌ها تا طرح گزینه نظامی و این هارت‌وپورت‌هایی که دشمنان به راه انداخته‌اند همه این‌ها با این هدف است که اراده، امید و روحیه مقاومت ما را تضعیف کنند.
حجت‌الاسلام شاکر افزود: عده‌ای در این اوضاع سخت، کلید حل مشکلات کشور را مذاکره می‌دانند که مقام معظم رهبری فرمودند؛ در این شرایط، مذاکره که مذاکره نیست بلکه معامله است برای کشور سم است. ثابت‌شده است که این کلید کارایی ندارد بلکه کلیدهای دیگر را نیز از کار می‌اندازد.
وی گفت: بیش از یک سال است که بعضی از امور کشور ما معطل خارجی‌ها و تصمیمات دیگران شده است که آثار بدی برجای گذاشته است. بخشی از این فشار اقتصادی عجیبی که بر ملت ما به‌ویژه اقشار ضعیف و متوسط جامعه تحمیل می‌شود و این گرانی‌های بی در و پاشنه و سرسام‌آور مربوط به این است که امور مملکت ما موکول به تصمیمات دیگران و خارج از کشور شده است. نتیجه نگاه به خارج این است که ازنظر لطف و کمک خدا هم محروم می‌شویم. این سنت الهی است که اگر کسی در زندگی فردی و اجتماعی به‌جای توکل بر خداوند متعال به کمک دیگران نگاه کند خداوند او را از فیوضاتش محروم می‌کند.
امام‌جمعه اردکان تصریح کرد: امروز بزرگ‌ترین مشکل کشور ما اقتصادی است که نجات اقتصاد کشور با اصلاح الگوی مصرف و با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود. هم مردم باید تلاش کنند و هم مسئولان. کلیدی که امروز و فردا کشور ما را نجات می‌دهد اقتصاد مقاومتی است نه مذاکره با طرف خارجی و چشم دوختن به خارج از کشور. اگر بخواهیم استقلال و عزت کشور ما حفظ شود راهی جز مقاومت وجود ندارد. امروز هم باید در مقابل دشمنان مقاومت کنیم و در برابر زیاده‌خواهی آن‌ها بایستیم. ما هم اعلام می‌کنیم که با توکل به خداوند پشت سر ولایت تا پای جان مقاومت می‌کنیم و در برابر زیاده‌خواهی دشمنان می‌ایستیم.
وی در پایان با اشاره به در پیش بودن هفته اکرام و اطعام یتیمان گفت: مردم ما اهل کمک هستند. در قضیه سیل و طبق آمار کمیته امداد، شهرستان اردکان در میان همه شهرستان‌های استان یزد ازنظر کمک مالی رتبه اول را داشته است. خداوند متعال در برابر انفاق ما به مال برکت می‌دهد و هم بلا را از زندگی ما دور می‌کند و هم اجر و پاداش اخروی زیادی دارد. کسانی که می‌تواند تلاش کنند در این امر خیر شریک شوند.
گرامی داشت سالروز شهادت شهید محراب آیت‌الله صدوقی و سالروز ارتحال آیت‌الله بهجت (ره) از دیگر مباحثی بود که امام‌جمعه اردکان به آن‌ها اشاره کرد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات