رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: قوه قضائیه ملجأ و پناهگاه مردم ستمدیده در نظام اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۳۸۸۰۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس کل دادگستری به همراه جمعی از معاونان از حوزه های قضایی بخش گندمان و بلداجی بازدید کرد.

احمدرضا بهرامی سامانی در دیدار با کارکنان و قضات این دو مجموعه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به همکاران گرامی تبریک عرض نمود و ضمن آرزوی قبولی طاعت و عبادات در ماه میهمانی خدا، ابراز امیدواری نمود این ماه بزرگ مجالی برای تمرین بندگی و فرصتی جهت تبری از لذتها و هواهای نفسانی باشد.

وی سپس با تأکید بر رعایت نظم و قانون و احترام به حقوق شهروندی مراجعان، به موضوع ارتقاء سطح بهره وری در دستگاه قضایی اشاره نمود و اظهار داشت: لازمه رشد و توسعه پایدار در بخش قضایی، استفاده بهینه از منابع و امکانات و اجرای برنامه ها و سیاستهای مدون قوه قضائیه است.

بهرامی، با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری( مد ظله العالی ) به نام « رونق تولید » نامگذاری گردیده است خاطر نشان کرد: تحقق شعار سال 98 نیازمند اجرای دقیق سیاست‏های اقتصاد مقاومتی و همت و تلاش مدیران و خدمتگزاران به مردم در همه نهادها به ویژه دستگاه قضایی است.

این مقام ارشد قضایی استان، رکن مهم اجرای عدالت و نظم و امنیت در جامعه را تعهد و جدیت کارکنان دستگاه قضایی در ارائه خدمت هر چه بهتر به شهروندان عنوان کرد و گفت: قوه قضائیه ملجأ و پناهگاه مردم ستمدیده در نظام اسلامی است و خدمت به این مردم توفیق بزرگی برای نهاد قضایی به شمار می آید. وی افزود: جهاد امروز در قوه قضائیه تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از اطاله دادرسی در محاکم قضایی می باشد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه ضمن توصیه به کارمندان و قضات حوزه های قضایی گندمان و بلداجی جهت همکاری و هم افزایی هرچه بیشتر، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بین همکاران قضایی و اداری را گامی مهم در جهت پیشگیری از تخلفات و اشتباهات عنوان کرد. ایشان همچنین تعامل و همت جمعی جهت اجرای قاطع عدالت و حل مشکلات شهروندان را از وظایف اصلی دستگاه قضایی برشمرد.

مقام ارشد قضایی استان در بخشی از سخنان خود به موضوع آسیبهای اجتماعی در حوزه فضای مجازی اشاره و بیان داشت: گسترش روز افزون استفاده از اینترنت و شبکه های فضای مجازی موجب ایجاد برخی ناهنجاری ها و تعارضات فرهنگی در میان خانواده ها و جامعه گردیده است و بر این اساس مدیریت هوشمندانه و هدفمند تهدیدات و آسیبهای فضای مجازی از اوجب واجبات و یکی از وظایف مهم قوه قضائیه به شمار می آید.

 وی تصریح کرد: هوشیاری و آگاهی همکاران نسبت به فضای مجازی امری ضروری است که می بایست همواره مورد توجه قرار گیرد.

در پایان این دیدار رئیس کل دادگستری استان از زحمات و تلاشهای شبانه روزی قضات و کارکنان این دو حوزه قضایی تقدیر نمود.

ارسال نظرات