رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از انعقاد تفاهمنامه همکاری این اداره و مجموعه عقیدتی سیاسی یگان ویژه انتظامی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۸۸۰۷
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محسن تقی پور با اعلام این خبر، اظهار کرد: در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تفاهمنامه همکاری بین اداره امور قرآنی و مجموعه عقیدتی سیاسی یگان ویژه استان منعقدشد.

رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این تفاهمنامه در راستای توسعه فعالیت‌های آموزشی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه منعقد شده است.

وی آموزش مهارت‌های قرآنی را در جامعه از وظایف اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری برشمرد و گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه مشارکت نهادهای دولتی را می‎طلبد.

تقی پور افزود: در سال گذشته تفاهمنامه همکاری با برخی از ادارات چهارمحال و بختیاری منعقد شد و امید است با برنامه‌ریزی و همکاری نهادهای دولتی بتوان فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کرد.

وی اعزام قاری به منظور برگزاری محافل قرآنی یگان ویژه، برگزاری یک دوره سبک زندگی قرآنی ویژه پرسنل یگان ویژه استان و خانوادهای آنان و برگزاری کلاس حفظ ویژه پرسنل و خانواده های آنان را از اهداف انعقاد این تفاهمنامه برشمرد.

رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری همچنین خاطرنشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان و سپاه، دوره آموزشیاری با حضور 25 نفر از پرسنل سپاه به مدت ۱۶۸ ساعت از ابتدای ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

تقی پور ادامه داد: دروس در نظر گرفته شده برای این دوره شامل روش تدریس روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، آموزش روش کاروزی « بخش خوانی و کلمه خوانی و روان خوانی » احکام عمومی و احکام قرآنی، آشنایی با علوم قرآنی، اخلاق و تربیت اسلامی، آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن ( سطح۱)، آشنایی با قواعد روخوانی و روان خوانی قرآن توسط  استاد پرتوی و استاد میرزاپور ارائه می شوند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح آموزشياران فنون آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کريم را فرا می گیرند، افزود: داوطلبان با طی کردن دوره مربيگری و دريافت مدرک معتبر به عنوان مربی قرآن معرفی می‌شوند .

ارسال نظرات