رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری جزء خوانی قرآن کریم در 10 شهرستان استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۸۸۱۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از مراسم جزءخوانی قرآن کریم در مسجد جامع فرخشهر بازدید کرد.

محسن تقی در حاشیه بازدید از برنامه جزءخوانی مسجد جامع فرخشهر، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی امری ضروری است و باید در زمینه توسعه آن طوری برنامه ریزی و تصمیم گیری شود که این مهم به یک نهضت عظیم و فراگیر مبدل شود، چرا که اگر قرآن در زندگی مردم نفوذ کند بسیاری از مشکلات و موانع موجود در خانواده ها حل شده و به دنبال آن وضعیت فرهنگی جامعه نیز دگرگون می شود.

وی ادامه داد: معنای واقعی انس با قرآن صرفاً با تلاوت، حفظ، شنیدن و تعلیم بدون تدبر و عمل به قرآن حاصل نمی شود، بلکه آنچه انس واقعی را معنا می بخشد عمل به آیات و تأثیرپذیری در عمل و رفتار تلاوت کننده است.

تقی پور بیان کرد: امسال از روز اول ماه مبارک رمضان مراسم جزء خوانی قرآن کریم با قرائت روزانه یک جزء از کلام وحی توسط قاریان برجسته استانی در 10 شهرستان استان آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. 

وی اظهار کرد: از مسئولان قرآنی شهرستان‌ها خواستیم تا در کنار برنامه جزء‌خوانی محفل انس با قرآن، تفسیر قرآن کریم را نیز برگزار کنند. البته این برنامه‌ها در موسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه بهتر است این جلسات در مساجد جامع و معروف شهر برگزار شوند، گفت: در پایان اجرای این طرح جزء‌خوانی از طرف اداره امور قرآنی تبلیغات استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: برنامه جزء خوانی ویژه استان نیز طبق روال گذشته هر روز از ساعت 18 تا 19  در مصلی شهرکرد اجرا می شود، که از طریق صداوسیمای مرکز استان نیز به‌صورت زنده پخش می‌شود.

ارسال نظرات