سید ساجد یعقوبی
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل در گفت و گو با بسیج:
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل گفت: اجرای طرح هرمسجد یک حقوقدان است که درراستای تحقق اهداف سازمان بر سه محورآموزش همگانی حقوق درمساجد، مشاوره رایگان حقوقی برای آحاد مردم بویژه برای نمازگزاران و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت محلات و برگزاری حلقه‌های تربیتی ومعرفتی شجره طیبه صالحین می‌باشد.
کد خبر: ۹۱۳۸۸۲۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
طرح
 
رضا ندایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل اظهار داشت: یکی از برنامه‌های تاثیرگذارسازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل اجرای طرح هرمسجد یک حقوقدان است که درراستای تحقق اهداف سازمان بر سه محورآموزش همگانی حقوق درمساجد، مشاوره رایگان حقوقی برای آحاد مردم بویژه برای نمازگزاران و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت محلات و برگزاری حلقه‌های تربیتی ومعرفتی شجره طیبه صالحین می‌باشد.

وی با اشاره به کلیات طرح" هر مسجد یک حقوقدان"، افزود: فرد منتخب بسیجی به عنوان مربی ویا استاد که احاطه وآشنایی کافی و وافی به مسائل حقوقی و قضایی بوده و دارای تجارب زیادی درزمینه وکالت ومشاوره حقوقی می‌باشد. برنامه ریزی‌های ما براین منوال است که این اساتید حقوقی درنزدیکی مسجد و ساکن همان محله بوده و ازنمازگزاران آن محله بوده باشدکه به فعالیت وماموریت‌های محوله می‌پردازند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل اضافه کرد: بکارگیری وسازماندهی حقوقدانان درمساجد به منظور بررسی مسائل ومشکلات مردم از لحاظ حقوق و برطرف کردن نیاز‌های اساسی درزمینه قضایی وحقوقی است.

ندایی با بیان اینکه سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل درجهت توسعه فرهنگ حقوقی و بالابردن سطح آگاهی حقوقی مردم وآشنایی شهروندان با حقوق شخصی و اجتماعی تلاش می‌نماید، گفت: با اجرای این طرح برای تغییر درفرهنگ و سبک زندگی اجتماعی تاثیرگذار باشد.
 
وی بیان کرد: مربیان و اساتید حقوقی بصورت هفتگی دریک ساعت مشخص با برنامه ریزی و با هماهنگی قبلی با مسئولین پایگاه‌ها، اعضای هیئت امناء و روحانی مساجد مشغول به فعالیت می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل با اشاره به اینکه اجرای طرح هرمسجدیک حقوقدان باعث می‌شود حضور مردم درمسجد پررنگ ترشود، تصریح کرد: مربیان و اساتید حقوقی علاوه بر مشاوره رایگان درعرصه‌های آموزشی و علمی به فعالیت می‌پردازند وهمچنین درجهت جذب جوانان و نوجوانان به پایگاه‌های مقاومت نیز کمک می‌نمایند.

ندایی ضمن اشاره به اینکه مربی وکارشناس حقوقی در محلات و مساجد و اماکن مذهبی به منظور آگاه سازی به اقشارمختلف مردم خدمات می‌دهند اضه کرد: مسائل حقوقی و قضایی را برای کاهش جرم، خشونت، خیانت وکاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی و دادگستری و پیشگیری از وقوع جرم بکارگیری می‌شوند.

وی افزود: مهمترین هدف این طرح ارتقاء سطح دانش حقوقی آحاد مردم وآشنایی بیشتر با قوانین ومقررات می‌باشد؛ ما براین باورهستیم که یادگیری حقوق از سوی اقشارمختلف و آحاد مردم وآموزش همگانی حقوق از سوی حقوقدانان درجامعه لازم وضروری است.

وی گفت: هدف نهایی این طرح آموزش همگانی حقوق وآگاهی بخشی به مردم وکاهش آسیب‌های اجتماعی وکاهش جرم وجنایت درجامعه وکمک به دادگستری وکاهش ورودی پرونده‌های حقوقی وکیفری می‌باشد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل در پایان بیان داشت: امیداوریم که انشاء الله توفیق خدمتگزاری صادقانه و پیگیری مجدانه وحرکت جهادی داشته باشیم تا شرمنده خون شهداء نباشیم.
ارسال نظرات