خبرهای داغ:
به همت جمعی از بانوان هنرمند صورت گرفت؛
غرفه " هنر و خلاقیت" در نمایشگاه بین المللی قرآن با آموزش کلاژ، نقاشی، رنگ آمیزی و تصویرسازی بر اساس مفاهیم و داستان های قرآنی یکی از پرمخاطب ترین غرفه های کودکان در شبستان است.
کد خبر: ۹۱۳۸۸۸۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،این روزها بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) در حال برگزاری است. در گوشه و کنار این نمایشگاه، فعالیت‌های فرهنگی متنوعی تعریف شده است و تا حدودی نظر مخاطبان و بازدیدکنندگان را متوجه خود کرده است. در شبستان اصلی مصلای تهران، غرفه‌های متعددی برای سنین و گروه‌های گوناگون برپا شده که هر کدام به معرفی، مشاوره و بازی‌های کودکانه درباره مفاهیم قرآنی می‌پردازند.

یکی از این غرفه های " غرفه هنر و خلاقیت" است که در شبستان، ورودی ۱۷ شماره ۷۷ میزبان خردسالان، کودکان و نوجوانان ۳ تا ۱۲ سال است.
در این غرفه تعدادی از بانوان هنرمند در زمینه گرافیک، تصویرسازی و نقاشی ضمن بازخوانی داستان های قرآنی برای کودکان، زمینه های آموزشی را برای تصویرسازی آن قصه ها توسط خود کودکان فراهم می سازند.

در غرفه " هنر و خلاقیت" کودکان با تکنیک های مختلف رنگ آمیزی با مدادرنگی، پاستل، آب رنگ و گواش آشنا می شوند و آثاری را خلق می کنند که ضمن داشتن مضامین قرآنی همراه با تکنیک و آموزش همراه بوده است . آثاری چون به تصویر کشیدن صورت ائمه..

در بخش دیگر این غرفه کودکان مشغول آموزش و درست کردن کاردستی هستند، کاردستی هایی که باز هم مفاهیم اسلامی و قرآنی در آن نهفته است. در سویی دیگر خردسالان ۳ تا ۵ سال طرح هایی را که از قبل آماده شده است را در کنار هم رنگ آمیزی می کنند و در حین انجام این کار با سبک زندگی اسلامی آشنا می شوند.

آموزش هایی چون آداب غذا خوردن، بسم الله الرحمن الرحیم گفتن در ابتدای غذا و الحمدالله در پایان آن، آغاز کردن غذا با نمک و شست دست و جویدن کافی غذا .. از مفاهیمی است که خردسالان و کودکان در کنار هم در غرفه " هنر و خلاقیت" یاد می گیرند.
نکته جالب در این غرفه نزدیکی آن با بخش تصویری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن است و همین امر باعث شده که عملکرد بانوان هنرمند و کودکان تحت آموزش آنها در کانال های مختلف رادیویی و تلویزیونی به تصویر کشیده شود.

استقبال بازدید کنندگان از این غرفه به حدی است که بنابرگفته یکی از مربیان آن هر شب ۱۵۰ تا ۲۰۰ در آن آموزش می بینند و اثر خلق می کنند ، قرار است آثار خلق شده توسط کودکان در زمینه های کلاژ، کاردستی، رنگ آمیزی و تصویرسازی جمع آوری شده و با همت بسیج جامعه هنرمندان کشور در قالب کتاب چاپ شود.
غرفه " هنر و خلاقیت" در شبستان، ورودی ۱۷ شماره ۷۷ تا ۴ خرداد ماه میزبان کودکان قرآنی و خانواده ها است.

طنین یاس

ارسال نظرات